رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نقش ناجا در ایجاد امنیت اقتصادی می تواند پشتیبانی خوب برای رونق تولید و اشتغال باشد و در این زمینه نیروی انتظامی با راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی می تواند بستر رونق اقتصادی و مقابله با فساد را مهیا سازد.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 12 October 2021

یدالله موحد روز سه شنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از این هفته به عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی افزود: پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، می توان با اتکا به تجربیات ۴۰ ساله انقلاب و نیروهای فعال کشور بسیاری از کاستی های موجود را برطرف کرد و گام های بهتری در تحقق آرمان ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی ایران برداشت.
وی به وسعت جغرافیایی استان کرمان و دشواری های کار قضایی و انتظامی در این استان اشاره و بیان کرد: همکاری ها و تعامل بین مجموعه انتظامی و دستگاه قضایی از نقاط قوت و اتکا برای برداشتن گام های بلندتر و اثربخش تر درحوزه امنیت و عدالت است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان از فرمانده انتظامی استان به عنوان فردی پرتلاش، فهیم و سختکوش یاد کرد و ادامه داد: آثار تلاش های فرماندهی انتظامی استان کرمان در استان کاملا محسوس است و احساس امنیت را در سطح جامعه ارتقا می بخشد.
موحد اظهارداشت: برخی ناکارآمدی های موجود در حوزه اقتصادی، تحریم ها و سوء مدیریت ها مردم را در حوزه اقتصادی در تنگنا قرار داده و بهترین نسخه برای درمان این مسائل تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی است و همه باید دست به دست هم دهند تا این مهم در کشور محقق شود و بتوانیم اقتصادی پایدار و مقاوم و در تراز انقلاب اسلامی را محقق سازیم.
وی با اشاره به این مطلب که جرایم اقتصادی مانع بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: مبرهن است که قاچاق کالا و ارز به بنیان های اقتصادی کشور ضربه وارد می کند و مبارزه با این موضوع در کشور ما که در حال پایه گذاری اقتصادی مقاوم هستیم، از اهمیت و حساسیت ویژه تری برخوردار است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به مبارزه قاطع و بی امان نیروی انتظامی با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: امید می رود نیروی انتظامی با تقویت بنیان های پلیس امنیت اقتصادی بتواند کارهای بزرگتری را در این حوزه به انجام برساند و در ادامه با برخوردهای قاطع قضایی، انسداد مرزها و .... زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی به شکلی بهتر فراهم شود.
موحد با اشاره به این مطلب که مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی یکی از مهمترین اقدامات برای تحقق توسعه اقتصادی است، تاکید کرد: با توسعه امنیت سرمایه گذاری می توان سریعتر به رونق تولید داخلی و توسعه اشتغال جوانان دست یافت.
فرمانده انتظامی استان کرمان کرمان نیز سلامت، صداقت، عزت نفس و تخصص را از ویژگی های دستگاه قضایی استان کرمان برشمرد و ادامه داد: دلیل مهم تحقق احساس امنیت مطلوب موجود در استان کرمان، تعامل، همراهی، پشتیبانی و معاضدت بسیار خوب مجاهدان دستگاه قضایی با نیروی انتظامی است که در شرایط مختلف و در جای جای استان کرمان در حال خدمتگزاری هستند.
سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به این مطلب که یکی از مهمترین اولویت های نیروی انتظامی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، تاکید کرد: در استان کرمان بلافاصله پس از تایید فرمانده ناجا مجموعه پلیس امنیت اقتصادی راه اندازی شد و تاکنون اقدامات رضایت بخشی را انجام داده است.
وی بیان کرد: ورود جدی پلیس امنیت اقتصادی در توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارد و با تشکیل پلیس گمرک اقدامات اثرگذارتری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان بر شناسایی عاملان اصلی قاچاق کالا و برگزاری نشست های توجیهی انتظامی و قضایی برای آنها تاکید کرد و ادامه داد: آمادگی داریم به نحوی در حوزه پلیس امنیت اقتصادی در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام کنیم که استان کرمان به عنوان یکی از استان های برتر کشور در این زمینه مطرح شود.
سردار ناظری با اشاره به این مطلب که اقدامات موردنظر به منظور مبارزه با فساد با قاطعیت و به دور از جنجال انجام می دهیم، تاکیدکرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال شناسایی افرادی هستیم که در ارتباط با عواملی در خارج از کشور به صورت عمده زمینه قاچاق کالا را فراهم می کنند.
وی اظهارداشت: در حوزه برخورد با خودروهای حامل اتباع بیگانه نیز اقدامات بسیار بزرگ و خوبی در استان کرمان انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار