معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرد: سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت چهارم آذر امسال در سطح استان برگزار می شود و رسانه ها مهلت دارند آثار خود را در بازه زمانی ۲۶ مهرماه جاری تا ۱۰ آبان ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 17 October 2021

محمدباقر اسلامی روز یکشنبه در نشست مشترک با مشاوران رسانه ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت با اشاره به برگزاری دو مرحله از جشنواره قلم و عدالت طی سال های اخیر تصریح کرد: در سومین دوره از جشنواره قلم و عدالت رسانه های استانی و سراسری می توانند آثار خود در بخش های خبر، مصاحبه و گزارش که از بازه زمانی اول تیرماه سال ۹۹ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ منشتر شده باشد را ارسال کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که دبیرخانه این جشنواره در روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان تشکیل و مستقر شده است، تاکید کرد: سومین دوره جشنواره قلم با ارزیابی چهار گروه روزنامه های محلی و سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و  هفته نامه ها، دو هفته نامه ها و ماهنامه ها برگزار می شود.
اسلامی تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه و عدالت از  ۱۱ آبان تا ۲۵ آبان ماه مورد داوری قرار می گیرند.
وی ایجاد یک رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات در حوزه قضایی و حقوقی، توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویدادهای حوزه قضایی استان برای جلب اعتماد عمومی، ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی های حقوقی و قضایی مردم، ایجاد انگیزه و رغبت در بین صاحبان رسانه در حوزه قضایی و تلاش برای ارتقای سطح علمی و حرفه ای اصحاب رسانه در حوزه قضایی و حقوقی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: کشف و شناسایی استعدادها و پتانسیل های خبری و رسانه ای استان و تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی، حمایت از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان حوزه قضایی و حقوقی، فعال سازی  رسانه ها و استفاده بهینه از فرصت های رسانه ای در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم، انتخاب و معرفی رسانه، خبرنگار، روزنامه نگار و نویسنده برتر در حوزه قضایی و ارج نهادن به تلاش ها و خدمات صاحبان رسانه در استان از دیگر اهداف سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت به شمار می رود.
اسلامی به موضوعات سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز اشاره و بیان کرد: برنامه ها و رویدادهای دستگاه قضایی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، نقش وکیل، کانون وکلا، مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه، دفاتر اسناد رسمی، کانون سردفتران و دفتریاران و نیز کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاهش دعاوی و ورود پرونده به محاکم از موضوعات محوری جشنواره رسانه و عدالت به شمار می رود.
وی با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه از قوای پیشتاز در استفاده از سامانه های الکترونیک به شمار می رود، تاکید کرد: موضوع هوشمندسازی در قوه قضاییه از محورهای اصلی سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت است.

سومین جشنواره رسانه و عدالت کرمان فراخوان داد

در این نشست برخی مدیران رسانه ها و نیز بخش های فرهنگی حضور داشتند و نقطه نظرات خود را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره ارائه کردند.

به گزارش ایرنا نشانی الکترونیکی این جشنواره به نشانی edalat.kr۹۶@gmail.com برای دریافت آثار در نظر گرفته شده است.

دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت به نشانی کرمان، خیابان عدالت، دادگستری کل، ساختمان شهید بهشتی، طبقه دوم، مدیریت روابط عمومی و تلفن دبیرخانه ۳۱۲۲۶۶۰۲- ۳۱۲۲۶۶۰۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پاسخگویی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار