استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه نامتوازنی در ورزش وجود دارد گفت: ورزش استان کرمان تا جایگاه اصلی خود فاصله دارد.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 25 October 2021

علی زینی‌وند صبح امروز در شورای ورزش استان کرمان با تبریک ایام میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: ورزش استان کرمان در مجموع در حوزه‌های مختلف خوب است و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان جزو استان‌های تاثیرگذار و تعیین کننده در حوزه ورزش در سرنوشت کشور است گفت: هیئت‌های ورزشی در استان فعال هستند و این ظرفیت باید حفظ و ارتقا داده شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ورزش کرمان تا جایگاه اصلی خود فاصله دارد افزود: به ورزش‌های سنتی در استان باید توجه ویژه شود و رشته‌هایی داریم که خاص استان کرمان است.

وی با بیان اینکه ورزش کرمان باید هر ساله نسبت به سال قبل ارتقا داده شود که نیاز به آموزش و استعدادیابی دارد ادامه داد: ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد و نباید از آن غافل شده و یا در حاشیه قرار گیرد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه شرایط خاص فرهنگی اجتماعی بر کشور ما حاکم است و حتماً باید به ورزش بانوان و ورزش‌های همگانی به‌ویژه در روستاها توجه شود گفت: سیستم اداری در ورزش کمبود نیرو دارد.

وی با بیان اینکه نامتوازنی در ورزش وجود دارد و این نامتوازنی در سیستم اداری حوزه ورزش بیشتر است ادامه داد: در جاهایی که نیاز به نیرو داریم متاسفانه توجه نمی‌شود و در شهرستان‌ها سیستم اداری با کمبود نیرو روبه‌رو هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ورزش استان کرمان با حضور نخبگان ورزشی باید متحول شود افزود: مدیرکل ورزش استان پیگیری کند و مطالبه داشته باشد تا خلاء نیروی انسانی در این اداره حل شود.

وی با بیان اینکه اطلس زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های ورزش استان تهیه شده تا توسعه ورزشی استان متوازن انجام شود گفت: شورای ورزش شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار و مشکلات ورزشی هر منطقه پیگیری و مطالبه شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه قابل قبول نیست رئیس ورزش و جوانان شهرستان قرار باشد از هیئت‌های ورزشی بودجه بگیرد افزود: این مشکل بودجه‌ای باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه در شان استان کرمان نیست که مهمانسرای ورزشی در استان نباشد گفت: باید برای استقرار ورزشکاران و هیئت‌های ورزشی چندین مهمانسرا در استان ساخته شود.

بیش از 400 برنامه ورزشی هفته تربیت بدنی در استان کرمان برگزار شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در همین مراسم اظهار داشت: 467 شهید ورزشکار در استان کرمان وجود دارد که به روح بلندشان درود می‌فرستیم.

میثم پاریزی با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش افزود: در این هفته بیش از 400 برنامه ورزشی در سطح استان کرمان برگزار و در هفته تربیت بدنی امسال 11 پروژه عمرانی ورزشی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 120 پروژه ورزشی در استان به بهره برداری رسیده عنوان کرد: 208 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 92 میلیارد تومان برای ساخت این فضاهای ورزشی هزینه شده که تعدادی از این اماکن ساخت 11 سالن ورزشی بوده است گفت: در سال گذشته 765 برنامه ورزشی خاص بانوان و از ابتدای امسال 396 برنامه فرهنگی ورزشی ویژه بانوان برگزار شده است.

پاریزی با عنوان اینکه 105 اعزام کشوری از بانوان استان برای لیگ‌های کشوری که در حوزه ورزش قهرمانی داشته‌ایم افزود: 69 بانوی دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی داشته‌ایم که در حال حاضر 42 بانو از استان کرمان عضو تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار بسته معیشتی به همت سمن‌های زیرمجموعه اداره ورزش و جوانان در ایام کرونایی بین نیازمندان توزیع شده است گفت: با تفاهمنامه بین هلال احمر و ورزش جوانان خانه‌های ورزش و هلال در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار