استاندار کرمان در جیرفت: برای توسعه، ایجاد سه شهرستان در جنوب استان کرمان در دستور کار است.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 27 October 2021

علی زینی وند در نشست کارگروه رفع موانع تولید جنوب کرمان تقسیمات درون استانی را کمکی به توسعه استان دانست و افزود: ایجاد سه شهرستان در جنوب استان کرمان در دستور کار است.سرمایه گذاری برای کارخانه طلای فاریاب و تولید شمش

وی افزود: با توجه به گستردگی استان کرمان، ۲واحد استانی دیگر در این استان در دست مطالعه است وباعث ارتقای خدمت رسانی و توسعه زیرساختها می شود.

استاندار کرمان با اشاره به رفع موانع تولید گفت: مشکلات بسیاری از واحدهای حوزه صنعت و معدن این منطقه از جمله کارخانه آرد، طلای فاریاب، مس رمشک، واحدهای کرومیت و ... در حال رفع شدن است.

وی با اشاره به تعهد ایجاد 53هزار فرصت شغلی ادامه داد: سهم 7شهرستان جنوبی استان از این تعهد اشتغال، حدود 16هزار شغل است که مرتبا در حال رصد است و امیدواریم در نیمه دوم سال جاری این تعهد در حوزه جنوب استان عملیاتی شود.

استاندار کرمان گفت: مکانیزه کردن کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان زمینه اشتغال پایدار، تولید ثروت و رفاه را در این منطقه فراهم می کند.

علی زینی وند با اشاره به سند سازگاری با کم آبی، بر هدفمند کردن مصرف آب برای رفع نیاز اضطراری استان کرمان و بازاریابی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

ذبیح‌‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: فرمانداران باید برنامه‌های مشخص و دسته‌بندی داشته و کشاورزی پایدار، اشتغال پایدار ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب استان هم در ادامه نیز گفت: ۲۸۰پروانه اکتشاف در هفت شهرستان جنوبی کرمان و ۱۱پهنه معدنی اکتشافی تعریف، ۱۰۵پرونده بهره‌برداری معادن و ۵۳مجوز صنایع معدنی صادر شده است.

مسلم مروجی افزود: ۴۸۰مجوز صنایع صنعتی در جنوب استان صادر شده و ۳۰درصد مربوط به خدمات کساورزی و صنایع فرآوری کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار