سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌کند؛
مدیر اداره آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشنواره رسم همسایگی با هدف ترویج و آموزش فرهنگ همسایه داری و آپارتمان نشینی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 27 October 2021

«حمید زارع» با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی در برخورد با همسایه راهکارهای خوبی را ارائه کرده و برای رعایت حقوق همسایه اهمیت خاصی قائل شده است، گفت: زندگی به سبک  شهری در خانه‌های کوچک، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی  سبب شده که سبک جدیدی از همسایه داری و سکونت شکل بگیرد و البته عدم آگاهی از قوانین و حقوق افراد در این شیوه می تواند مشکل ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه منازل آپارتمانی به جهت ارتباط نزدیکی که واحدهای مسکونی با یکدیگر دارند و مراعات حال همسایگان حساسیت بیشتری دارد، افزود: بهترین اقدام در این زمینه آگاه کردن افراد به حقوقی است که در شرع و قانون ذکر شده و با اجرای آن حقوق، همسایگان از آزار یکدیگر در امان خواهند بود.

زارع در خصوص برگزاری جشنواره رسم همسایگی و ارائه راهکار برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی گفت: این جشنواره شامل بخش های متفاوتی از جمله پویش آپارتمان برتر است که طبق دستورالعمل هایی که به مجتمع های آپارتمانی ارائه می شود، تیم ارزیابی، آپارتمان نمونه و برتر را انتخاب می کنند.

مدیر اداره آموزش شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از دیگر برنامه های این جشنواره را تولید محتواهای آموزشی از جمله مجموعه کلیپ، موشن، اینفو گرافی، پوستر و تیزر با موضوع مربوطه با هدف نشان دادن اهمیت همسایه داری در فرهنگ آپارتمان نشینی و انتشار آن در فضای مجازی بیان کرد.

وی یکی دیگر از آیتم های این جشنواره را برگزاری شب شعر «رسم همسایگی» در اواخر آبان ماه بیان کرد و گفت:  از دیگر بخش های این جشنواره می توان به برگزاری مسابقه و قصه خوانی در ارتباط با موضوع آپارتمان نشینی اشاره کرد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، زارع در پایان ابراز امیدواری کرد که در این جشنواره با آموزش و آگاهی درباره ی قوانین و مقرراتی که در زمینه ی آپارتمان نشینی وجود دارد و همچنین آگاهی از حدود وظایف همسایگان و کسانی که در یک محیط زندگی می کنند، بتوانیم فرهنگ آپارتمان نشینی را ارتقا دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار