مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی از ارسال بیش از ۳۱ هزار پرونده بستری بیماران کرونایی در استان به بیمه سلامت خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 27 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فریده جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته سلامت دراین اداره کل تشکیل شد، گفت: از زمان شیوع کرونا تا پایان مردادماه سال جاری هزینه ٣١هزار و ٣٩۵ پرونده کرونایی، بالغ بر ١۴٠ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بابیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد از هزینه درمان سرپایی را متقبل می شود، ادامه داد:  طی ۴ ماهه نخست سال رقمی بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان برای ۱۰ هزار و ۸۳۵ پرونده کرونایی در استان توسط بیمه سلامت  پرداخت شده است. 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه٢ میلیون و ۶٠ هزار، معادل ۶۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: ٨۶ درصد از بیمه شدگان بیمه سلامت استان، عضو صندوق روستایی و همگانی (رایگان) هستند. 

جعفری بابیان اینکه بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند،اظهار کرد: ۴٠۴٢ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی هستند که هزینه  ای بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان برای این بیماران تحت پوشش هزینه در سال گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ١٣٢٠ پزشک، درمانگاه، داروخانه و.. در استان با بیمه سلامت طرف قرارد هستند، کل هزینه درمانی سال گذشته را بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد. 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بااشاره به اجرای طرح نظام ارجاع سلامت نیز گفت: در گام اول اجرای این طرح، نزدیک به ۴۰ هزار نفر در شهرستانهای سلماس و مهاباد تحت پوشش این طرح قرار دارند که تا پایان سال این طرح در کل استان اجرایی می شود./انتهای پیام/م

خبرنگار:حمید مختاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار