فرمانده سپاه استان کرمان:
فرمانده سپاه استان کرمان گفت: دشمن از روحیه مقاومت، ولایتمداری و شهادت‌طلبی ما می‌ترسد و نظام آموزشی باید این مثلث را در مدارس نهادینه کند.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 03 November 2021

به گزارش تابناک کرمان، سردار حسین معروفی صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان فرزند شهدای کرمان که با حضور سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: بازدارندگی امروز دشمن مرهون شهدا است و شهدا محور وحدت در هر منطقه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه مراسم و یادواره شهیدان مجلس ختم نیست و مجلس فتوحات و عظمت نظام اسلامی است گفت: شهدا جان و آبروی خود را برای کرامت انسانی گذاشتند و جاوید شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهدا به هیچکس بدهکار نیستند و این ما هستیم که برای همیشه تاریخ بدهکار شهداییم افزود: شهدا در سر کلاس درس عباس بن علی(ع) حسینی شدند و در دفاع از حق، ایثار جان کردند و این مهم یک درس است که از عباس (ع) به حسین(ع) می‌رسیم.

وی با بیان اینکه در مراسم پیاده‌روی اربعین نیز که بسترساز حکومت جهانی اسلام است ابتدا به حرم مطهر عباس(ع) می‌رسیم و سلام می‌دهیم و اذن می‌گیریم بعد به حرم مطهر امام حسین(ع) می‌رسیم ادامه داد: اولین ویژگی شهدا ایمان عملی به ذات اقدس الهی است و تمام جوارح آنها شهادت به وجود خدا دادند و باور داشتند اگر خدا را یاری کنند خداوند آنها را یاری می‌کند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهدا در راه یاری خدا عاقبت بخیر شدند گفت: شهدا صبور بودند و این یک ویژگی بزرگی است که انسان بتواند در برابر مشکلات صبر کند.

وی با بیان اینکه شهدا ویژگی بصیرت را از کربلا یاد گرفتند و بصیرت نافذ عباس در وجود شهیدان ما موج می‌زد افزود: شهدا با بصیرت تمام در هشت سال دفاع مقدس عاشورا را تکرار کردند و در هر نیمروز جبهه‌ها ما شاهد واقعه‌ای از عاشورا بودیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ثاراللهیان کرمان کربلا را در جبهه‌ها مشق کردند و امروز برای ما عزت آفریدند خاطرنشان کرد: اخلاص در عمل ویژگی شهیدان است و در جبهه چیزی به نام گناه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گناه جبهه نماز شب نخواندن و دائم الوضو نبودن بود ادامه داد: در جبهه برای واکس زدن کفش رزمندگان و تمیز کردن سرویس بهداشتی و خط‌شکنی در عملیات از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در جبهه‌ها همه چیز در گمنامی بود گفت: رمز ماندگاری کربلا در اخلاص و بندگی و عبودیت خداوند بود و در جبهه نیز رزمندگان با تاسی از فرهنگ عاشورا حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه شهدا ولایت‌باور بودند و باور داشتند که فرمان امامشان حکم خدا و لازم الاجرا است افزود: شهدا مردمی بودند و در حالی که کرمان هیچ تهدیدی از سوی دشمن بعثی نمی‌شد اما ثاراللهیان کرمان با فرماندهی حاج قاسم برای دفاع از مردم کشور در مرزهای جنوب و غرب به جبهه رفتند که نشان از مردمی بودن آنها است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهدای ما ویژگی ناموس پرستی داشتند گفت: افتخار می‌کنیم 188 هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم شد تا دامن ناموس ایرانی حفظ شود و همین در تاریخ ایران جاودانه است.

وی با بیان اینکه شهدای ما درون رزم قوی داشتند و خداترس بودند ادامه داد: این خدا ترسی شهدا باعث شده بود که از هیچ چیز به غیر از خدا نترسند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه هدف یادواره شهدا مصونیت افزایی جامعه است و یادواره‌های شهدا باید تبدیل به رهواره شهدا شود بیان کرد: راه شهدا باید در جامعه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی ذوب در ولایت بود و با میل به ولایت کار می‌کرد افزود: شهید سلیمانی منتظر فتوا و امر ولی نبود و می‌دانست امام و ولی او چه می‌خواهد و به آن عمل می‌کرد و شهدا به ما عزت و سربلندی دارند و نگهداری این عزت در نگهداری مثلث مقاومت و ولایت و شهادت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور باید مثلث مقاومت و ولایت و شهادت را در مدارس نهادینه کند گفت: دشمن از روحیه مقاومت، ولایتمداری و شهادت‌طلبی ما می‌ترسد.

وی با بیان اینکه مدیری موفق است که در تراز فرهنگ شهیدان حرکت کند تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی تراز حقیقت انقلاب اسلامی است و مدیران باید روحیه مکتب بودن، انقلابی‌گری و جهادی شهید سلیمانی را در خود تقویت کنند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه برای هر صندلی مدیریت 72 نفر شهید تقدیم شده تا این انقلاب به ثمر نشسته گفت: مدیری که بر روی این صندلی مدیریت می‌نشیند باید پاک و طاهر باشد و طهارت روح و جسم داشته باشد و مدیر باید بدانند مردم حاکم هستند و خود را خدمتگزار مردم بدانند و نوکری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار