رئیس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی سیرجان با اشاره به تجمع کارگران معدن مس «دره زار روچون» واقع در محدوده این شهرستان گفت: پیگیر حق و حقوق قانونی این کارگران از طریق مجتمع مس سرچشمه هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 17 November 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا آقاخانی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات کارگران این معدن در محل فرمانداری با حضور نمایندگان کارگران معترض اظهارداشت: مقرر شد تمامی خواسته های قانونی این کارگران براساس قانون اداره کار از شرکت مس سرچشمه درخواست شود و کارگران به حقوق خود برسند.

این کارگران فعال در معدن مس دره زار روچون روز گذشته و امروز در شهرستان سیرجان دست به تجمع زدند و خواسته های خود را به شرح نابرابری ساعت کار و دستمزد، اجرا نشدن طرح طبقه بندی، پرداخت نشدن حقوق یکسان و مکفی بین کارگران و نیز نداشتن امنیت شغلی عنوان کردند.

خبرنگار ایرنا مستقر در سیرجان به دنبال این تجمع پیگیر موضوع شد و با رئیس کارگاه این معدن تماس گرفت که وی پاسخ داد: معدن تحت پوشش مس سرچشمه است و این شرکت باید پاسخگو باشد.

جلسه بررسی مشکلات این کارگران در فرمانداری سیرجان تشکیل و قرار شده است که پیگیری درخواست این کارگران در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار