مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه هزار و ۳۰۸ نفر از اهالی این منطقه در طرح آموزش رایگان هنر نام‌نویسی کرده‌اند گفت: این طرح در ۱۰ استان کشور و منطقه جنوب کرمان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 20 November 2021

 

حسین اسحاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آموزش رایگان هنر در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح آموزش هنر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود افزود: این طرح را در ۲ بخش شامل آموزش رشته های مختلف هنری و کمک به راه اندازی موسسات فرهنگی، هنری، کانون های فرهنگی، هنری مساجد، آموزشگاه های هنری و هنرستان های هنرهای زیبا در مناطق محروم و مرزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با این اداره کل یا ادارات ارشاد شهرستان های جنوبی کرمان، مراجعه حضوری و یا از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir به منظور ثبت نام در دوره‌های آموزش رایگان هنر اقدام کنند. 

وی آخرین مهلت ثبت‌نام مرحله نخست متقاضیان را ۱۵ آذر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: برنامه های آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی بصورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) است.

اسحاقی از جوانان و نوجوانان و علاقمندان برای شرکت در دوره های آموزش رایگان هنر دعوت کرد و افزود: شروع برگزاری دوره‌های آموزش از اول دی ماه سال جاری به بعد برنامه ریزی شده که برای تمام شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر می‌شود. 

اسحاقی ارائه آموزش های فرهنگی و هنری برابر در راستای عدالت آموزشی را از اهداف مهم طرح آموزش رایگان هنر برشمرد و گفت: برخورداری فرزندان ایران اسلامی از امکان برابر در آموزش های فرهنگی و هنری، رویکرد و شعار تحول و عدالت محوری در دولت سیزدهم و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی از دیگر اهداف و رویکردهای این مهم است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش رایگان هنر در راستای تقویت عدالت آموزشی با مشارکت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم جنوب کرمان اجرا می‌شود، افزود: برنامه های ویژه ای در حوزه فرهنگ و هنر برای عمل به این شعار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی از جمله جنوب کرمان طراحی شده که به تدریج اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: آموزش رشته های مختلف هنری در نخستین گام بصورت رایگان و با هدف کمک به رونق کسب و کارهای هنری و کشف استعدادهای هنری در این مناطق اجرا می شود.

وی تصریح کرد: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت و برای اخذ دیپلم کاردانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند. 

اسحاقی ادامه داد: این طرح فرصتی مغتنم برای کسب مهارت و بازار کار برای آینده است که می طلبد جوانان و نوجوانان از این مهم استقبال کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار