مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در محله‌ها و سکونتگاه‌های غیررسمی و هدف بازآفرینی این استان در دست ساخت و اجرا است.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، علی حاجی زاده روز شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان افزود: اقدام به اجرای بیش از ۳۴ پروژه از ابتدای سال ۹۳ در محله های ناکارآمد هدف با جذب تخصیص بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در استان بوده که تاکنون ۲۴ پروژه از این تعداد به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: پروژه های در دست احداث از جمله مرکز بهداشت محله صیاد شیرازی، سوله ورزشی محله قمر بنی هاشم، احداث خانه فرهنگ در محله شهید همت، مدرسه ۱۲ کلاسه در الله آباد، احداث زورخانه در محله رحمت آباد رفسنجان، بازارچه خوداشتغالی محله رحمت آباد، سوله ورزشی آباده سیرجان، مدرسه ۱۲ کلاسه سعیدآباد و مدرسه ۶ کلاسه مکی آباد سیرجان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بر اساس ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و شهرداری ها مکلف به بازآفرینی سالانه ۴۷۰ محله در قالب برنامه مصوب ستاد بازآفرینی شهری پایدار در طول برنامه شده اند.

وی ادامه داد: باتوجه به روح حاکم بر برنامه اقدام مشترک اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای ارتقای سطح زندگی ساکنان محله های هدف و به استناد بند "ب" از ماده ۶۲ برنامه ششم توسعه مبادرت به انجام اقداماتی کرده است.

وی با بیان اینکه تحویل قیر نیز به سه مدل حواله‌ای، نقدی و اسناد خزانه اسلامی است گفت: تحویل قیر رایگان از سال ۹۶ تا ۹۷ به میزان سه هزار و ۲۱ تن قیر به شهرداری کرمان، سیرجان، رفسنجان، زرند، بم و بافت بوده است.

حاجی زاده تصریح کرد: همچنین طی سال ۹۸ مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان به شهرداری کرمان و ۲۰۰ میلیون تومان به شهرداری راور از سوی شرکت بازآفرینی پرداخت شده است.

اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان قیر رایگان به محلات بازآفرینی کرمان و بم

وی یادآور شد: سال جاری از اعتبارات سال ۹۹ به میزان ۲۴ میلیارد تومان به شهرداری بم و ۶۷ میلیارد تومان به شهرداری کرمان بصورت اسناد خزانه تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: همچنین در خصوص آموزش با هدف توانمندسازی ساکنان محلات هدف اداره کل راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی دفاتر تسهیلگری مبادرت به انجام ۲ قرارداد با اداره کل فنی و حرفه ای استان کرده است.

وی افزودک برای سال جاری ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهمیه قیر به محله های هدف بازآفرینی شهری و محله های ناکارآمد اختصاص یافته که در سال ۱۴۰۱ اجرای می شود.

وی افزود: سال ۹۹ قراردادی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال با ۶ عنوان رشته های بازاریابی، اصول بومگردی، طراحی دوخت، پته دوزی، چرم دوزی و تعمیر لوازم خانگی انجام شده است.

حاجی زاده ادامه داد: در سال جاری قراردادی با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال با ۶ عنوان رشته انجام شده است.

وی تاکید کرد: در زمینه اخذ تسهیلات بانکی برای بافت های فرسوده نیز از سال ۸۸ تا پایان مهرماه ۱۰ هزار و ۷۱۲ معرفی به بانک مسکن داشتیم.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تخصیص قیر رایگان فقط مربوط به حاشیه ها نیست و کل محلات بازآفرینی شهری را شامل می شود گفت: مصوبات باید با هماهنگی فرمانداری کرمان اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار