معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از بهره‌برداری هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب واحدهای فرآوری معدنی در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 23 November 2021

 

محمد مجاز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از ابتدای سال جاری تاکنون در جنوب کرمان انجام شده که بیانگر تحول بزرگی در بخش معدنی این منطقه است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بخش در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه جنوب کرمان انجام شده است گفت: طرح های فرآوری مواد معدنی باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی از خام فروشی واحدهای معدنی انتقاد کرد و این اقدام را حراج ثروت ملی و آسیب به نسل های اینده کشور برای استفاده از منابع طبیعی برشمرد.

معاون سازمان صمت جنوب کرمان گفت: زمانی خام فروشی می کنیم در عمل سودی را که باید در داخل هزینه شود، مستقیم به خارج از کشور می فرستیم در صورتی که اگر توانمندی خود را افزایش دهیم و دست از خام فروشی برداریم زمینه درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور را فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتـی نیز نقـش تعیین کننده ای بر رشد اقتصادی کشور دارد، از حمایت و راه اندازی طرح های فرآوری مواد معدنی خبر داد.

مجاز افزود: ۱۰۰ فقره پروانه بهره برداری در حوزه معدنی جنوب کرمان صادر شده که در راستای جلوگیری از خام فروشی به صدور مجوز بیش از ۵۰ جواز تاسیس کارخانه های فرآوری مواد معدنی انجامیده و بیانگر برنامه ریزی این سازمان برای تمام معادن استخراجی جنوب کرمان است.

وی همچنین در ادامه گفت: با راه اندازی طرح های فرآوری در جنوب کرمان سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی در آینده نزدیک محقق خواهد شد که زمینه اشتغال برای چهار هزار نفر را فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار