رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان گفت: بیشتر مناطق این استان از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 26 December 2021

حمیده حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با آخرین خروجی مدل های هواشناسی تا روز سه شنبه هفته جاری جوی آرام در کرمان حاکم است و از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به این استان به تدریج از ظهر به بعد از سمت جنوب و غرب استان بارش ها آغاز می شود که این بارش ها به طور متناوب در بیشتر مناطق تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی کرمان و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود اما شدت بارش ها در برخی مناطق بخصوص در نیمه جنوبی این استان موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان تاکید کرد: با نقشه های فعلی در برخی نقاط جنوبی این استان میزان بارش ها بیش از ۱۰۰ میلیمتر نیز برآورد می شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی در استان های همجوار از جمله فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز فعال خواهد بود و شدت بارش در این استان ها نیز موجب بروز سیلاب خواهد شد.

حبیبی توصیه کرد، افراد در روزهای چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده از سفر به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس خوداری کنند و از تردد در مسیر رودخانه ها فصلی اجتناب ورزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار