دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: راستی آزمایی اقدامات مدیران در حوزه حمایت از اراضی دولتی و ملی و نیز برخورد با دلالان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 16 February 2022

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان، دادخدا سالاری در جریان بازدید از تخریب های انجام شده از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری های غیرقانونی اراضی اطراف شهرک صنعتی سدید افزود: دادسرای کرمان با توجه به اهمیت فضای سبز و نقش کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی، لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و برخورد با دلالان حوزه زمین و مسکن که به دنبال سودجویی و کسب منافع غیرقانونی هستند، به موضوع حراست از اراضی ملی و دولتی بصورت ویژه ورود کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به واقع شدن اراضی کشاورزی در حریم شهر کرمان و ارزش بالای این اراضی، متاسفانه دلالان حوزه زمین و مسکن به این بخش هجوم آورده و بصورت شبانه اقدام به حصارکشی و قطعه بندی این اراضی می کنند که در راستای برخورد با این اقدامات، بصورت میدانی از بخشی از اراضی کشاورزی که اخیرا تخریب شده، بازدید شد.
وی تاکید کرد: متاسفانه بخش عمده ای از تصرف اراضی دولتی و ملی به دلیل کم توجهی دستگاه های متولی در حراست از این اراضی انجام شده که باید با تخلفات این حوزه در قالب ترک فعل برخورد شود و راستی آزمایی اقدامات دستگاه ها در این حوزه نیز از برنامه های جدید و جدی دستگاه قضایی استان کرمان به شمار می رود.
مدعی العموم در استان کرمان تصریح کرد: دستگاه های متولی از جمله شهرداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی و غیره باید با اشراف کامل بر اهمیت فضای سبز و محیط زیست، بر موضوع حفظ کاربری اراضی توجه لازم را داشته باشند و هرگونه تغییر غیرقانونی کاربری اراضی را در قالب پرونده های مستند به دادسرای کرمان اعلام کنند.
سالاری با اشاره به اینکه اراضی ملی و دولتی بویژه اراضی کشاورزی از مصادیق بیت المال هستند، تصریح کرد: حراست از فضای سبز وظیفه ای همگانی است و بنا به تاکیدات ریاست قوه قضاییه؛ دستگاه قضایی برنامه های این حوزه را با جدیت دنبال می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار