در نشست ستاد تسهیلات سفر استان کرمان برنامه ریزی‌های لازم برای مسافران نوروزی به دستگاه های مربوطه ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 16 March 2022

به گزارش تابناک کرمان، جلسه مشترک گروه کاری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و نیز ستاد تسهیلات سفر برگزار شد.
در این جلسه معاون امور استاندار کرمان گفت: در بازدیدی که از شهر کرمان انجام شده نیاز است کار‌های بیشتری برای زیباسازی شهر از جمله ورودی‌های شهر انجام شود
وی گفت:شرکت‌های توزیع برق در ایام نوروز موظف هستند از هرگونه قطعی برق جلوگیری کنند تا برای مسافران مخصوصا در ورودی‌های شهر‌ها مشکلی ایجاد نشود.
موسوی افزود: باید بر بهداشت مراکز بین راهی نظارت جدی صورت گیرد و در صورت لزوم با متخلفان برخورد شود.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان همچنبن گفت: با توجه به حجم ترافیک در مسیر گردشگری کرمان شهداد باید علاوه بر کنترل تردد‌ها و نصب علایم رانندگی، ترمیم قسمت‌های آسیب دیده جاده در دستور کار قرار گیرد.
وی استقرار در بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه خیز در استان نیز از دیگر موارد مطرح شده بود

موسوی افزود:برخی از تصمیمات در سطح ملی گرفته می‌شود و ما باید تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا بویژه در خصوص رصد سلامت مسافران باشیم
وی از بازسازی برخی اماکن تاریخی هم خبرداد
فعالی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان نیز از تشکیل و فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه ستاد تسهیلات سفر خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا با افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان درآمدد‌های ناشی از این حوزه افزایش یابند.
در این جلسه همچنین عنوان شد توزیع میوه‌های تنظیم بازار از فردا در سطح استان آغاز می‌شود.
همچنین عنوان شد برنامه کاربردی دیار مرد میدان برای راهنمایی راهیان نور و ارادتمندان سردار دل‌ها در نظر گرفته شده است که در کافه بازار قابل دریافت است.

اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال احمر ادر استان

بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال احمر استان کرمان مسئولان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، رضا فلاح در این مراسم بیان کرد: این طرح با هدف افزایش روحیه امید، نشاط اجتماعی و تأمین سفری سالم و ایمن از مورخ 25 اسفندماه لغایت 13 فروردین 1401 در استان کرمان اجرا می شود.
وی با اشاره به فعالیت 11 پست ثابت و سیار در سراسر استان افزود: در این طرح خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت با رویکرد ایمنی و سلامت مسافرین به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان ارائه می شود.
وی با اشاره به فعالیت اعضای کمیته خدمات و سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با فعالیت پست های نوروزی در ورودی شهرها و مکان های گردشگری آماده ارائه خدمات در بخش های مختلف فضای دوستدارکودک، آموزشی و مهارتی، زیست محیطی، فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین نوروزی)، و مسابقه فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشردوستی به همشهریان و مسافرین است.
وی در ادامه به اهم فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه پیشگیری، پاسخگویی و مقابله با حوادث تصریح کرد: فعالیت و اقدامات تیم حمایت روانی (سحر) یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر پس از حوادث و بلایا است.
دکتر علی زینی وند استاندار کرمان در این مراسم نیز ضمن تشکر و قدردانی از خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر گفت : با فعالیت پست های خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال احمر شادابی، نشاط و آرامش در سفرهای نوروزی پدیدار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار