رییس دانشگاه جیرفت گفت: دانشجوی رشته باستان شناسی این دانشگاه با استفاده از طرح اراسموس پلاس اتحادیه اروپا به دانشگاه پادوای ایتالیا اعزام شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 05 April 2022

به گزارش تابناک کرمان، اراسموس پلاس طرحی متعلق به اتحادیه اروپاست که زمینه تحصیل برخی دانشجویان را از کشورهای دیگر در دانشگاه های زیرمجموعه خود فراهم می آورد.

روابط عمومی دانشگاه جیرفت روز سه شنبه در خبر ارسالی خود به ایرنا از قول حسین شکفته رییس این دانشگاه اعلام کرده است:محمدصادق کریمی دانشجوی باستان شناسی به دنبال تفاهم نامه این دانشگاه با سایر دانشگاه های خارجی و نیز اتحادیه اروپا برای اعزام به دانشگاه مذکور در ایتالیا اعزام شده است.

رییس دانشگاه جیرفت گفت: طی چند سال اخیر این دانشگاه توانسته با استفاده از توان اعضای هیات علمی و نیز ظرفیت های منطقه از جمله باستان شناسی ارتباط خوبی با دانشگاه های معتبر خارجی ایجاد کند.

شکفته با بیان اینکه دانشگاه جیرفت به منظور ایجاد قطب باستان‌شناسی در این منطقه تلاش می کند، خاطرنشان کرد: وجود زیگورات ها و اشیای کشف شده از تمدن حوزه هلیل رود و همچنین کاوش های مختلف باعث شده شهرستان جیرفت به عنوان یکی از مهمترین مناطق باستان شناسی دنیا شناخته شود.
وی تصریح کرد: دانشگاه جیرفت در این زمینه با امضای تفاهم نامه همکار با دانشگاه های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هند توانسته در معرفی این تمدن و همچنین ادامه کاوش های باستان شناسی گام های بزرگی بردارد.
وی افزود: طرح اراسموس پلاس یکی از برنامه های اتحادیه اروپا در زمینه آموزش نیروهای جوان است که طی این برنامه سالانه دانشگاه ها با انعقاد قرارداد با یکدیگر با تایید و نظارت اتحادیه اروپا به تبادل دانشجو، استاد و کارشناس تخصصی یا اداری می‌پردازند.

شکفته اظهارداشت: همچنین دانشگاه های طرف قرارداد می‌توانند ذیل طرح مذکور روی پروژه ای مشترک کار کنند؛ در این فرآیند همه هزینه های برنامه اراسموس پلاس توسط اتحادیه اروپا پرداخت می‌شود.

دانشجوی باستان‌شناسی در جیرفت به دانشگاه ایتالیا اعزام شد

رییس دانشگاه جیرفت این برنامه را فرصت مناسبی برای افزایش تعامل بین المللی دانشگاه ها و انتقال دانش و تجربیات نوین به داخل کشور برشمرد.

قدمت تمدن جیرفت در جنوب استان کرمان در نزدیکی شهر جیرفت و هلیل رود به بیش از چهار هزار و ۳۰۰ سال پیش باز می گردد و این منطقه کانون کاوش های باستانی تیم های داخلی و خارجی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار