معاون استاندار کرمان با اشاره به افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان گفت: ۸ شهر قرمز کرونایی در استان کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 16 April 2022

به گزارش تابناک کرمان، جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان ظهر امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، رحمان جلالی حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسئولان و ارتباط ویدئو کنفرانس همزمان با فرمانداران سراسر استان در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری کرمان برگزار شد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه امروز در جلسه ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت این بیماری در کشور بررسی شد اظهار داشت: 55 شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 8 شهرستان کرمان، منوجان، ارزوئیه، رابر، سیرجان، زرند، کوهبنان و راور در وضعیت قرمز کرونایی هستند گفت: 6 شهرستان رفسنجان، بافت، جیرفت، قلعه گنج، بم و نرماشیر در وضعیت نارنجی و 9 شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با ابراز تاسف از افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان کرمان، بیان کرد: شهر کرمان وضعیت قرمز کرونایی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از عادی انگاری مورد تاکید ستاد ملی کرونا و رئیس جمهور است گفت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بیشترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را دارند و همیشه از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم شب‌های قدر در استان کرمان بسته به رنگ‌بندی شهرستان‌های برگزار و محدودیت‌هایی اعمال می‌شود افزود: راهپیمایی روز قدس و همچنین نماز عید سعید فطر در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه در هفته گذشته روند ثابتی در بیماری داشتیم اما از آخر هفته روند تعداد مبتلایان رو به کاهش بوده است افزود: در حال حاضر 257 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 57 نفر آنها تست مثبت کرونا دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بخش آی سی یو نیز 49 نفر است گفت: در مجموع بیش از 90 درصد جمعیت استان کرمان واکسینه شدند و امیدواریم در هفته جاری شاهد روند نزولی بیماری کرونا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تاکنون 5 میلیون و 231 هزار و 291 دز واکسن کرونا در استان کرمان تزریق شده است عنوان کرد: بیش از 2 میلیون و 330 هزار نفر نوبت اول و بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر نوبت دوم و بیش از 850 هزار نفر نوبت سوم واکسن خود را تزریق کردند.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در فضای شبکه شاد جلسه‌ای با مدیران مدارس سراسر استان کرمان برگزار شده است اظهار داشت: در این جلسه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا تاکید شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام مدارس استان کرمان به صورت حضوری برگزار می‌شود افزود: بازدید از مدارس توسط بازرسان در حال انجام است و در این بازدیدها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بررسی و تاکید می‌شود.

 در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، شهرستان‌های کرمان، منوجان، ارزوئیه، رابر، سیرجان، زرند، کوهبنان و راور در وضعیت قرمز، شهرستان‌های رفسنجان، بافت، جیرفت، قلعه گنج، بم و نرماشیر در وضعیت نارنجی و 9 شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار