امام جمعه کرمان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر اصل خودبزرگ بینی، فرعونی فکرکردن و فخرفروشی است گفت: محصول این رویکرد، نگاه شدید نژادپرستی است.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ 01 July 2022

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه در حقوق بشر آمریکایی؛ حقوق بشر و بشریت مطرح نیست افزود: از روز تشکیل ایالت متحده آمریکا تا امروز آنچه در ادعا حقوق بشر می نامند مبتنی بر اصول و ارکانی برای خلق جنایات متعدد و ایجاد فاجعه در دنیا کافی است.

وی تصریح کرد: محصول این رویکرد، نگاه شدید نژادپرستی است همانگونه که از وضعیت رنگین پوستان در آمریکا دیده می شود چگونه با آنها برخورد و سال ها اعلام می کنند ما جامعه انسانی حساب شده داریم که باید در این زمینه رفتار پلیس و حقوق شهروندی را در رابطه با رنگین پوستان آمریکا مطالعه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه نتیجه دیگر این تفکر کدخدامحوری است و آمریکا خود را کدخدای جهان می داند و هیچ کشور و قدرتی را به رسمیت نمی شناسند گفت: محصول دیگر این اصل، عبارت از تک صدایی است که له یا علیه آنان است.

وی اصل دوم حقوق بشر را هوی پرستی و لذت گرایی عنوان کرد و افزود: توجه به هوی و هوس که حد و مرزی نمی شناسند که محصول این تفکر خیانت است.

وی ادامه داد: با هر کس دست دوستی دادند و تاریخ مصرف او تمام شد به او خیانت می کند؛ آمریکا در همه امور کشورها دخالت می کند و محصول تفکر هوی پرستی این است هرجور دلش می خواهد به لذت های خود برسد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: رکن دیگر، این حقوق بشر آمریکایی منفعت طلبی است و به هر چیزی با منفعت طلبی خود توجه می کنند و تبدیل به یک کشور استعمارگر می شود که برای دیگران حق و حقوق قائل نیست.

وی گفت: آمریکا در قانون های اساسی کشورهای دنیا دخالت کرد و نتیجه این تفکر منفعت طلبی تاراج و به غارت بردن ذخایر کشورها و ملت ها بود.

وی ادامه داد: این نگاه مبتنی بر ظلم گرایی به همه توده های مردم و اقشار است لذا قتل، شکنجه، آدم کُشی، گسترش سلاح های مخرب و قتل انسان و ترور، محصول این تفکر است.

وی ادامه داد: حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما ترور کردند و چقدر رنگین پوست جان باخت تا آمریکا شکل گرفت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی از بین بردن هواپیمای مسافربری و زدن مسافران عادی، تبدیل عروسی ها در عراق و افغانستان به عزا، ترور فرماندهان نظامی و در رأس آنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که تک تک سلول های او در دفاع از مظلومان بود؛ ترور مسئولان ارشد و عالی رتبه کشوری و شهید رجایی و باهنر، بهشتی که جرمی نداشتند، حقوق بشر آمریکایی است.

وی به نکات برجسته و مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی کشور اشاره و تصریح کرد: یک نکته توجه و امید به سنت های الهی است؛ نفع سنت های الهی زمانی متوجه شما می شود که تلاش گر باشید، ایستادگی کنید و از دشمن نترسید.

امام جمعه کرمان ادامه داد: تاریخ پیش روی ما است؛ از تاریخ انبیا الهی گرفته تا صلحا و انقلاب که هر کجا نترسیدیم و حتی عِده و عُده کمتری داشتیم پیروز شدیم.

وی گفت: اصل دیگر، مبارزه با فساد است که در همه رده ها باید با آن مبارزه کرد و در رأس این مبارزه مسئولان اجرایی و قضایی کشور و ایجاد این گفتمان فضای فرهنگی و مسئولان فرهنگی هستند و همه باید دست به دست هم دهند و عدالت را در جامعه به معنی واقعی کلمه تحقق بخشید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: عدالت بدون امامت و ولایت تبدیل به ضد آن می شود و ممکن است مصادیق انحرافی پیدا کند؛ برخی ها در تاریخ عدالتخواه بودند اما محور امامت و ولایت را دنبال نکردند لذا عدالتی به بار می‌نشیند که در راستای منویات و دستورات امام جامعه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مراقب باشید دشمن از بعضی اتفاقات که در کشور و جهان اسلام رقم می خورد ذوق زده نشود بیان داشت: دشمن وقتی ضعف، اختلاف و خودمشغولی ما را ببینید، ذوق زده می شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی خاطرنشان کرد: کسانی که در رابطه با کارگر و کارگری مسئولیت دارند به حق و حقوق کارگری جامه عمل بپوشانند بخصوص در معادن که شورای معادن باید به طور خاص به حقوق کارگری توجه کند.

وی افزود: نکته دیگر ولنگاری های فرهنگی و بدحجابی ها است که جامعه متدین به شدت از آن دلگیر و ناراحت است و دستگاه های اجرایی که از لحاظ قانونی، متولی هستند و باید در امر حجاب و عفاف ورود جدی داشته باشند، ورود کنند که دولت با نگاه وظیفه گرا به بحث عفاف و حجاب ورود کرده و همه باید کمک کنیم این ولنگاری های فرهنگی که دشمن برای آن نقشه ها دارد، خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت ریشه بسیاری تحولات و تغییرات در جامعه است افزود: دست زدن به حرکت های اجتماعی بزرگ، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، خدمت رسانی به توده های مردم، فعالیت های علمی و پژوهشی و صدها حرکت فردی و اجتماعی مبتنی بر احساس مسئولیت و مسئولیت پذیری است.

امام جمعه کرمان با اشاره اینکه در برابر مسئولیت هایی که می پذیریم باید جوابگ باشیم خاطرنشان کرد: در قیامت هم باید پاسخگوی این مسئولیت باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار