امام جمعه سیرجان به همراهی و همدلی صاحبخانه ها با مستاجران پرداخت و با تاکید بر انصاف و رعایت حق و حقوق آنها گفت: صاحب خانه ها با مستاجران کنار آمده و سختگیری نکنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 01 July 2022

امام جمعه سیرجان بر رعایت حقوق مستاجران تاکید کرد

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان افزود: صاحب خانه ها درخواست افزایش اجاره بها را نیز بر اساس قوانینی که وضع شده انجام دهند.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی بنگاه های مسکن هم باید تسهیل گر باشند و با میانجی گری اقدامات موثری داشته باشند تا دغدغه و مشکلات مردم کمتر شود.

امام جمعه سیرجان ادامه داد: فراموش نکنیم که مراعات حال کسانی که دارای مشکل مسکن هستند از حسنات ماندگار دنیا و آخرت و دستور دین اسلام است.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بر ازدواج آسان جوانان تاکید کرد و گفت: الگو برداری از زندگی ساده آن دو بزرگوار می تواند به تغییر فرهنگ ازدواج در جامعه کمک و زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم نماید تا فرهنگ ازدواج آسان نهادینه شود.

خطیب جمعه سیرجان افزود: بدون شک امروز یکی از مسائل مهم جامعه مربوط به ازدواج جوانان است.

وی با بیان اینکه فرزند آوری به شدت مورد نیاز جامعه است گفت: لذا می طلبد شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی به خانواده ها نیز تاکید کرد: خانواده ها در مورد ازدواج جوانان سختگیری نکنند زیرا وجود مهریه ها و جهیزیه های سنگین عاملی شده تا دید جوانان نسبت به ازدواج تغییر کند که لازم است شرایط ازدواج فراهم شود تا جوانان زندگی مشترک خود را با سطح توقعات پائین تر آغاز کنند.

امام جمعه سیرجان به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از ۶ تا ۱۲ تیر پرداخت و گفت: آمریکا به خوبی و فراتر از آن حافظ حقوق خود هست اما هیچ توجهی به حقوق مردم جهان ندارد و حقوق دیگران را پایمال می کند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ هر جنایتی در هرجای جهان رخ داده رد پای آمریکا چه آشکار و چه پنهان در آن مشهود است که این ناقض اصلی حقوق بشر است.

خطیب جمعه سیرجان نژاد پرستی، خشونت قضایی، آزادی حمل سلاح، پایمال کردن حقوق مسلمانان و لشکرکشی به کشورها و مداخله در امور آنان، حمایت از تروریسم و بمباران های اتمی و شیمیایی، سرنگونی هواپیمای مسافربری، کودتای ۲۸ مرداد و ۱۷ هزار شهید ترور، حمله شیمیایی به سردشت حمله و حلبچه توسط رژیم بعث عراق با حمایت آمریکا را از جمله جنایات آمریکا و کسانی دانست که دم از حقوق بشر و رعایت آن می‌زنند.

حجت الاسلام حسینی به دهم تیر ماه روز صنعت و معدن نیز اشاره کرد و گفت: نامگذاری این روز فرصت مناسبی است که به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد کشور یعنی بخش صنعت و معدن توجه بیشتر شود.

وی ادامه داد: زیرا این بخش در کشور و در شهرستان سیرجان به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار و تامین درآمد زندگی مردم نقش مهمی دارد و در سرمایه گذاری واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی کشور طرح های گسترده را به همت مهندسین و کارگاران داشته و دارد و در رفع نیازهای فولاد کشور نقش موثری را هم در تولید و هم در تجارت داخلی و خارجی ایفا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار