نماینده شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مجموع باند فعلی فرودگاه جیرفت را سه هزار و ۴۰۰ متر اعلام کرد و گفت: ۶۰۰ متر به منظور استانداردسازی پروازها به مساحت این باند اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ 10 August 2022

به گزارش تابناک کرمان، ذبیح الله اعظمی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از مانور لایتینگ فرودگاه جیرفت به منظور آزمایش چگونگی نور باند فرودگاه در راستای سفر احتمالی وزرا و معاونین ریاست جمهوری به جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پیگیری استانداردسازی باند فرودگاه جیرفت با اضافه کردن ۶۰۰ متر به مساحت باند اشاره کرد و افزود: تامین اعتبار این طرح از طریق وزیر راه و شهرسازی در سفر روز پنجشنبه به جیرفت پیگیری می شود.

وی مجموع مساحت باند فعلی فرودگاه جیرفت را سه هزار و ۴۰۰ متر اعلام و تصریح کرد: یکی از مشکلات فرودگاه جیرفت نبود سیستم روشنایی بود که با پیگیری های انجام شده این نقیصه برطرف شد.

نماینده مجلس: ۶۰۰ متر به باند فرودگاه جیرفت افزوده خواهد شد

افزایش تعداد پروازهای جیرفت در دستور کار قرار دارد 

نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به پروازهای فرودگاه جیرفت اشاره کرد و گفت: پرواز این فرودگاه در روز پنجشنبه از تهران - جیرفت - ایرانشهر و برعکس انجام می شود.

وی اظهار داشت: پیگیری افزایش پروازهای فرودگاه جیرفت در دستور کار قرار دارد.

وی هدف از انجام مانور لایتینگ فرودگاه جیرفت را آزمایش سیستم روشنایی فرودگاه به منظور آزمایش چگونگی نور باند فرودگاه در راستای سفر احتمالی وزرا و معاونین ریاست جمهوری به جنوب کرمان اعلام کرد.

رییس فرودگاه جیرفت نیز با بیان اینکه مساحت کل مجموعه این فرودگاه ۵۰۰ هزار مترمربع است گفت: امیدواریم در سفر وزیر راه و شهرسازی به جیرفت طرح اضافه کردن ۶۰۰ متر به مساحت باند برای ایجاد فرودگاه استاندارد تامین اعتبار و محقق شود.

حامد رییسی طول سیستم روشنایی باند فرودگاه جیرفت را سه هزار و ۴۰۰ متر اعلام کرد و گفت: سیستم لایتینگ فرودگاه جیرفت سال ۱۳۹۶ با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار شامل ۵۹ کیلومتر کابل کشی به بهره برداری رسید.

مانور لایتینگ فرودگاه جیرفت به منظور سفر احتمالی وزرا و معاونین ریاست جمهوری به جنوب کرمان با حضور نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و رییس و مجموعه کارکنان فرودگاه جیرفت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار