مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه ۱۶۶ پروژه نیمه تمام آموزشی در این استان وجود دارد گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح های نیمه تمام در بخش آموزش درخواست شده که در سفر رییس جمهور پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 10 August 2022

رضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به استان کرمان افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درخواست شده که برای جذب این مبلغ در حال رایزنی هستیم.

وی به راه اندازی بیمارستان جدید فرهنگیان در کرمان اشاره و تصریح کرد: این طرح نیز نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: درخواست راه اندازی نمایندگی مستقل این اداره در شهر زهکلوت در جنوب کرمان با توجه به وجود ۱۲ هزار دانش آموز ارائه شده است.

وی فاصله زهکلوت را تا آخرین مدرسه این منطقه ۱۵۰ کیلومتر اعلام کرد و بر لزوم راه اندازی نمایندگی مستقل اداره آموزش و پرورش در این شهر تاکید کرد.

رضایی به ضرورت راه اندازی و تشکیل اداره آموزش و پرورش بخش اسماعیلیه جیرفت نیز اشاره و تصریح کرد: اختصاص بودجه به منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و تهیه تجهیزات کارگاهی، هنرستان های فنی و حرفه ای، مقاوم سازی و بهسازی فضای آموزشی از جمله مطالبات بخش آموزش در کرمان است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان کرمان گفت: بیشترین کمبود مدرسه در شهر کرمان است و اگر این مورد حل شود و پروژه های نیمه تمام آموزشی انجام شود این سرانه به میانگین کشوری می رسد.

سرانه فضای آموزشی کرمان ۴.۸ است  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، میانگین سرانه آموزشی را در کشور ۵.۴ اعلام کرد و گفت: این رقم در شهر کرمان ۴.۸ است که پایین تر از سرانه کشوری است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۴۸۶ مدرسه در استان کرمان گفت: بیش از ۳۰ درصد این مدارس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است به طوری که تراکم دانش آموزان در هر کلاس در کشور ۲۵ نفر است در حالی که این رقم در شهر کرمان ۴۸ نفر است.

رضایی افزود: ۱۲ پروژه آموزشی بزرگ در کرمان در حال ساخت است و وزیر آموزش و پرورش در سفر سال گذشته خود به کرمان از اختصاص بودجه ویژه به تکمیل پروژه های نیمه تمام در کرمان تا پایان سال جاری خبر داده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد پروژه های آموزش و پرورش کرمان خیرساز هستند در حالی که خیر تعهد خود را انجام داده اما بودجه سهم دولت تخصیص پیدا نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار