وزش طوفان شن در شرق استان کرمان باعث بسته شدن تعدادی از راه‌های روستایی و کاهش دید به کمتر از ۱۰۰ متر در محورهای مواصلاتی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک کرمان، وزش طوفان شن از ساعتی پیش در بخش نگین کویر آغاز شده و در حال حاضر راه ارتباطی پنج روستای دهستان چاهدگال در شرق استان کرمان مسدود شده است. وزش طوفان همچنین باعث کاهش شعاع دید در محورهای مواصلاتی این بخش شده و شعاع دید به کمتر از 100 متر رسیده است.

هواشناسی استان کرمان برای امروز وزش باد و گرد و خاک به ویژه برای مناطق شرقی استان کرمان و احتمالاختلال تردد در محور‌های مواصلاتی استان کرمان به سیستان و بلوچستان و نهبندان را پیش‌بینی کرده و اعلام کرده این شرایط جوی تا پنجشنبه در استان کرمان حاکم است.

امیر آزاد بخشدار بخش نگین کویر فهرج با اشاره به آغاز طوفان شن از ساعتی پیش در این بخش اظهار داشت: شدت طوفان در دهستان چاهدگال بخش نگین کویر فهرج از شدت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه ارتباطی پنج روستای دهستان چاهدگال مسدود شده و نیاز به بازگشایی دارند، گفت: وزش طوفان باعث کاهش شعاع دید در این بخش شده و عبور و مرور ساکنان روستاهای این بخش با مشکلات جدی روبه‌رو است.

بخشدار بخش نگین کویر فهرج با اشاره به اینکه شعاع دید در محورهای مواصلاتی این بخش به کمتر از 100 متر رسیده است، افزود: از ساکنان این بخش درخواست داریم تا فروکش کردن طوفان از ایاب و ذهاب غیرضروری خودداری کنند.

حمیده حبیبی، رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه برای امروز وزش باد و گرد و خاک به ویژه برای مناطق شرقی استان کرمان پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: این شرایط جوی تا پنجشنبه در استان کرمان حاکم است.

وی با بیان اینکه شدت وزش باد و گرد و خاک در شرق استان کرمان نسبت به سایر مناطق استان بیشتر است، گفت: احتمال طوفان شن و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: احتمالاختلال تردد در محور‌های مواصلاتی استان کرمان به سیستان و بلوچستان و نهبندان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار