در نشست خبری استاندار کرمان با اصحاب رسانه مسائل مختلفی چون ساماندهی اتباع بیگانه، مصوبات سفر رئیس جمهور، تغییر مدیران، حقوق دولتی معادن و ... مطرح شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: طرح ساماندهی حاشیه نشینی کرمان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه حذف حاشیه نشینی خیلی خوب است اما چقدر به نتیجه برسد مهم است، گفت: وزیر کشور در سفر هیئت دولت به استان کرمان، از حاشیه شهر کرمان بازدید کردند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر یک مدیر خطا کرده نباید خطای آن شخص پای همه مدیران نوشته شود، افزود: حتماً مدیر خاطی به دستگاه قضا معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو ماه آینده 4 پروژه مهم اقتصادی در استان عملیاتی می‌شود، ادامه داد: بیش از 20 هزار میلیارد تومان مجموع این پروژه‌ها است و هیچ کدام از این پروژه‌ها با منابع دولتی اجرا نمی‌شود و بخش خصوصی پای کار آمده است.

فداکار با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان در حوزه صنعت به نتیجه رسیده است، گفت: پیگیر هستیم انتقال آب شرب به کرمان از این محل انجام شود و کار آغاز شده است که امیدواریم تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار قنات در استان بر اثر سیل تخریب شده است، ادامه داد: کار احیای قنوات در دستور کار است و حتماً باید آبرسانی کشاورزی و شرب مردم در اولویت اول کارها برای جبران خسارات قرار بگیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود هشت هزار میلیارد تومان خسارت سیل در استان کرمان بوده که گزارش آن به ریاست جمهوری ارسال شده و پیگیر وضعیت مناطق آسیب دیده هستیم، افزود: بخش اول نقدینگی که به صورت تنخواه برای جبران خسارت‌ها، پرداخت شده که بخشی برای راه ها و پل ها و بخشی برای قنوات گذاشته شده است.

وی در ارتباط با استان شدن جنوب کرمان گفت: این مسئله جزو اختیارات دولت است و در بخش‌های کارشناسی در ارتباط با آن تصمیم گرفته شده که باید در قالب لایحه به مجلس ارسال شود و این مسئله در اختیار استان نیست.

فداکار درباره دستاوردهای مهم سفر هیئت دولت به استان کرمان گفت: مهمترین اثر سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، شناخت استان بود و استاندار کرمان در طی این سفر در جریان مشکلات، وضعیت و ظرفیت‌های استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در سفر به استان کرمان از نزدیک محرومیت مناطق جنوب و شرق استان را با حضور در روستاهای این مناطق و حضور در جمع مردم دید، افزود: رئیس جمهور در این سفر دستور دادند که تصمیمات جداگانه‌ای در این زمینه گرفته شود.

فداکار در ارتباط با انتصابات انجام شده در شرکت‌های معدنی استان کرمان گفت: شرکت‌های معدنی هیئت مدیره و سهامدارانی دارند که برای انتصابات آن تصمیم گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه البته در این انتصابات با ما هم مشورت می‌شود، افزود: البته چنین نیست که حتما کاملا حرف و نظر ما در لغو و ابقاء افراد، انجام شود.

استاندار کرمان در ارتباط با تغییر مدیران در استان گفت: تغییرات اصل نیست و کارآیی افراد مهم است؛ جاهایی که نیاز باشد تغییرات را انجام می‌دهیم که تا کنون تغییر تعدادی از مدیران انجام شده و اگر نیاز باشد، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای بازگشت بخش زیادی از حقوق دولتی معادن به استان کرمان در سال جاری در قانون بودجه سقف گذاشته و برای آن هزینه‌هایی دیده که با محدودیت مواجه شدیم، افزود: 810 میلیارد تومان حقوق دولتی است که امسال به استان کرمان اختصاص پیدا می‌کند.

فداکار درباره خودروهای افغانی‌کش و تردد اتباع غیرمجاز در استان کرمان بیان کرد: طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه ششم شهریورماه آغاز شده و در مرحله اول طرد افراد فاقد مجوز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان 110 هزار نفر ثبت نام کردند، افزود: افراد واجد شرایط و کسانی که مبلغ مورد نیاز را واریز کردند، 10 درصد ثبت نام کنندگان بودند که در مجموع 15 هزار واحد در استان کلنگ زنی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار