معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ایجاد مرکز تحقیقات جامع سلامت و کشاورزی جنوب کرمان ضروری است، گفت: این مرکز تحقیقاتی با همکاری سه جانبه دانشگاه آزاد، علوم پزشکی و دانشگاه جیرفت راه اندازی شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 24 August 2022

هدیه عسکرپور عصر چهارشنبه در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز معضلات سلامت محصولات کشاورزی، آب، خاک و سلامت کشاورزان به صورت علمی بررسی می شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می شود افزود: بیشتر مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مساله کشاورزی ارتباط دارند از این رو راه اندازی مرکز تحقیقات جامع سلامت و کشاورزی جنوب کرمان نیاز و مطالبه مردم این منطقه است.

عسکرپور مرکز تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جامع تحقیقات جنوب کرمان را از ظرفیت های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برشمرد و هدف از راه اندازی این مراکز تحقیقاتی را ارائه خدمات به دانشگاهیان، محققان، شرکت های دانش بنیان، صنایع و سایر پژوهشگران حوزه سلامت و منطبق بر استانداردهای ملی عنوان کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین گفت: پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی بین این دانشگاه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت تهیه می شود.

وی اجرای طرح های تحقیقاتی – کاربردی مشترک، هدایت و حمایت از طرح های تحقیقاتی در راستای نیاز منطقه جنوب کرمان، انجام بازدیدهای متقابل علمی برای طرفین، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و ظرفیت اعضای هیات علمی ۲ دانشگاه را از مفاد این تفاهم نامه اعلام کرد.

برگزاری استارتآپ دانشجویی با همکاری مشترک

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از برگزاری استارتآپ دانشجویی با همکاری مشترک این معاونت و دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در سال تحصیلی جاری باهدف شناسایی ایده ها و طرح های خلاق خبر داد.

اسماعیل اسلامی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نیز بزرگترین آفت مدیریتی را موازی کاری دانست و بر فعالیت های مشترک علمی در رفع مشکلات منطقه تاکید کرد.

وی از راه اندازی دانشکده مهارت و کارافرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت طی آینده خبر داد و هدف از راه اندازی این دانشکده را ترویج خلاقیت و رشد استعدادهای دانشجویان و دانش آموزان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار