فرمانده انتظامی رفسنجان با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیت و حفظ آن نیاز به نصب دوربین در سطح شهرستان است گفت: ۵۰۰ نقطه از شهرستان نیاز به نصب دوربین دارد تا از سرقت و ایجاد ناامنی جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک کرمان، سرهنگ اکبر نجفی روز چهارشنبه در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران افزود: دهیاری ها و شهرداری باید نسبت به نصب این ابزار اقدام کنند البته قول هایی داده شده و در حال انجام است.

وی اظهارداشت: در بحث سرقت خودرو اگر مردم همکاری کنند با نصب جی پی اس روی خودرو در کمترین زمان ممکن خودرو سرقتی کشف خواهد شد و این کوچکترین کاری است که متاسفانه انجام نمی شود.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد خودروهای سرقتی امسال توسط پلیس کشف شده اما این خودروها کمترین ابزار ایمنی اعم از دزدگیر یا قفل فرمان و جی پی اس نیز نداشتند.

وی در ادامه از کاهش ۳۹ درصدی سرقت از مغازه نسبت به سال گذشته در شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه اماکن دولتی سه درصد کاهش، موتور سیکلت ۶ درصد کاهش سرقت و در خودرو ۱۰ درصد افزایش سرقت را داشتیم و این در حالی است که این خودروها وضعیت ایمنی پایینی داشتند.

سرهنگ نجفی گفت: سال گذشته ۴۹ درصد کاهش سرقت احشام را داشتیم و در مجموع ۲۰ درصد سرقت در سطح شهرستان نسبت به سال گذشته در این زمینه افزایش را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کشفیات موادمخدر هم از جمله تریاک، شیشه و هرویین ۶۹ درصد افزایش کشف داشتیم و تنها در یک مورد ۲۲ کیلو کشف شیشه در روز گذشته انجام شده است.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: در تصادفات درون شهری بیش از ۶۵ درصد کاهش مرگ و میر نسبت به سال گذشته را داشتیم.

وی تصریح کرد: در بحث خرده فروشی موارد مخدر امسال ۲۱۵ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و ۳۹ درصد افزایش دستگیری نسبت به سال گذشته را داشتیم.

سرهنگ نجفی خاطر نشان کرد: کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان نداریم و امروز یکی از نگرانی های ماست، نیروی انتظامی توان این را دارد تا ظرف ۲۴ ساعت تمام معتادان را جمع آوری کند؛ خیلی از شهرستان ها پیشقدم شده اند و این موضوع انجام شده است.

فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: با وجود افزایش جرایم اینترنتی اما بیش از ۹۱ درصد جرائم اینترنتی توسط پلیس فتا کشف شده است.

وی با بیان اینکه در بحث احتکار و کالای قاچاق بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال امسال کالای قاچاق کشف و ضبط شد تصریح کرد: در سال جاری ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی رفسنجان ادامه داد: تاکنون در سال جاری حدود ۴۰۰ سارق دستگیر شدند که ۱۷ نفر سارق مسلح و ۲۰ نفر سارق به عنف بودند؛ همچنین ۴۸ محتکر نیز بازداشت شده اند.

نجفی خاطر نشان کرد: ۱۷۱ کارگاه ضایعاتی در شهرستان تاکنون منع فعالیت شدند.

فرمانده انتظامی رفسنجان در بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز نیز بیان کرد: هیچ فرد و سازمانی حق به کارگیری اتباع غیرمجاز را ندارد و در صورت مشاهده فرد سه تا شش ماه حبس دارد.

وی افزود: ساماندهی اتباع شروع شده و یکی از مطالبات جدی استان است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار