استاندار کرمان:
استاندار کرمان با اشاره به معدنی بودن این استان گفت: باید یک یا ۲ درصد از اعتبارات حقوق معادن برای جلوگیری از بیابان‌زدایی و آبخیزداری در اختیار کرمان قرار گیرد که امیدواریم در یک برنامه پنج ساله این مشکل رفع شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 21 September 2022

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، محمدمهدی فداکار در نشست قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان کرمان با حضور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه این استان در حوزه منابع طبیعی آسیب‌پذیر است افزود: کرمان استانی پهناوری است که در شمال آن موضوع صنعت و معدن همیشه مطرح بوده اما در قسمت‌های شرقی و جنوبی آن تولید ریزگردها زندگی همه ساکنان این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: واریزی حقوق معادن کرمان به کشور بیش‌ از ۶۰ درصد است بنابراین معادن ظرفیت بزرگی برای این استان به شمار می‌آیند که امیدوارم قانون بازگشت ۱۵ درصد حقوق معادن به کرمان هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: این استان به‌ شدت نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری است و متاسفانه برخی از پهنه‌ها هنوز مطالعه هم نشده که این مساله یک آسیب برای این استان به شمار می رود.

فداکار با اشاره به اینکه کرمان در معرض خشکسالی قرار دارد، بیان کرد: نیاز است از محل حقوق معادن، به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان اختصاص داده شود تا از بیابان‌زایی نیز جلوگیری شود لذا دستگاه‌ها با استفاده بهینه از تجهیزاتشان به نفع استان کرمان می توانند در حل مشکلات موثر باشند.

استان پهناور کرمان از دیرباز به بهشت معادن ایران شهرت یافته؛ سرزمینی که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب آن سرشار از مواد معدنی گرانسنگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار