مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از ورود یک هزار و ۸۲۶ گردشگر خارجی به این استان طی ۶ ماه ابتدایی سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 21 September 2022

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، فریدون فعالی افزود: حدود ۹۰ هزار گردشگر ایرانی ظی ۶ ماه گذشته در این استان اقامت داشته و از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری کرمان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از یک هتل در شهرستان رابر در نیمه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت مجوز راه‌اندازی یک خانه مسافر نیز در استان کرمان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۹ مجوز دفتر خدمات مسافرتی، ۲۲ واحد بوم‌گردی، ۱۵ مجتمع گردشگری و ۴۹ کارت راهنمای تور در این استان صدور و تمدید شد.

وی اظهار داشت: برای معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۱ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی چاپ و منتشر شده است.

فعالی خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان در ۶ ماه نخست سال جاری برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان در ۱۱ نمایشگاه، همایش و جشنواره شرکت کرده است.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و هزاران جاذبه تاریخی، طبیعی و نیز تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، موقعیت ممتازی به این خطه در حوزه گردشگری بخشیده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار