مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به بازدید ادواری کارشناسان از واحدهای صنفی این استان گفت: یک واحد صنفی مستقر در شهرستان سیرجان به یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 21 September 2022

اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی اقدام بازدید بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمان در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از کم فروشی و کنترل ترازوهای سبک، مسئول یک واحد صنفی در شهرستان سیرجان از بازرسی و آزمون از وسایل سنجش واحد صنفی خود، ممانعت کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس بند هشت ماده ۴۰ قانون، تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب هفتم بهمن ماه ۱۳۹۶، اعلام جرم علیه این واحد به مراجع قضایی انجام و واحد صنفی با رای بدوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری مبنی بر پرداخت جزای نقدی یک میلیارد ریال محکوم شد.

تعلیق علامت استاندارد اجباری واحد تولید بتن آماده

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری مربوط به واحد تولیدی بتن آماده فتحعلی افروز نیز به دلایل "ارسال نکردن برنامه بتن ریزی" و "همچنین حضور نداشتن مسئول کنترل کیفیت" تعلیق شد.

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد استان کرمان اعلام می کند که آن واحد تولیدی مجاز به استفاده از علامت استاندارد ملی ایران برای فرآورده یاد شده نیست.  

ابطال پروانه استاندارد یک واحد تولید آب معدنی در کرمان 

عاقلی عنوان کرد: همچنین پروانه کاربرد علامت استاندارد فراورده آب آشامیدنی با نام تجاری پاراب میامی به دلیل عدم فعالیت آزمایشگاه، حضور نداشتن مدیر کنترل کیفیت و پیگیری نکردن برای رفع تعلیق، ابطال شده است.

وی ادامه داد: اعلام می شود که آن واحد تولیدی دیگر مجاز به تولید، توزیع، تمرکز و فروش با استفاده از علامت استاندارد ملی ایران برای فرآورده یاد شده نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار