رییس کل دادگستری کرمان اعلام کرد که لیدرهای اصلی ناآرامی‌های اخیر در این استان بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 24 September 2022

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با خانواده شهیدان علیرضا و حمیدرضا مظهری صفات به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: برخورد قاطع با سرسپردگان دشمنان، پاسخ دستگاه قضایی به درخواست خانواده شهدا و مردم خواهد بود.

وی با اشاره به درخواست های مطرح برای برخورد با عاملان حرکت های اخیر گفت: اینگونه اقدامات مانند کف روی آب است زیرا آرمان های اسلام ماندگار هستند.
حجت الاسلام حمیدی افزود: ما وظیفه داریم در برابر افرادی که با سرسپردگی به دشمنان، امنیت جامعه را خدشه دار می کنند، قاطعانه برخورد کنیم.

حمیدی با بیان اینکه برخوردهای قانونی لازم با لیدرهای اغتشاشات انجام شده و عناصر اصلی ناآرامی های اخیر در بازداشت هستند، گفت: در این زمینه عده‌ای فریب خورده نیز هستند که بایستی به مسیر مستقیم هدایت شوند و برای این افراد در مرحله اول ارشاد و هدایت انجام می شود و در صورتی که با اقدامات ارشادی به مسیر مستقیم هدایت نشوند، با آنان برخورد خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تقدیر از مردم فهیم کرمان که راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند، بیان کرد: تعداد معدودی از دستگیرشدگان، سرسپردگان دشمن هستند که دستگاه قضایی در پاسخ به درخواست خانواده های شهدا و مردم با این افراد قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: حجاب را زمانی از سر اهل بیت(ع) می کشیدند و امروز می خواهند از سر زن مسلمان بردارند اما باید تاکید کرد اینگونه اقدامات ددمنشانه دشمنان از بین می رود و ارزش های دینی و اسلامی ماندگار است.
حمیدی در ادامه هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهیدان را گرامی داشت و بر ضرورت تکریم این مناسبت و خانواده شهدا، ادامه مسیر شهدا توسط مسئولان و پاسداشت ایثارگری های رزمندگان تاکید کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ دفاع مقدس در همه جای دنیا ثمر داده است، عنوان کرد: بسیاری از کشورها با تاسی به الگوی دوران دفاع مقدس در برابر تمامی مستکبران ایستاده اند و موفقیت های بزرگی حاصل شده است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد:حضور در بین خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران افتخار بزرگی است که خدا را به لحاظ اعطای این افتخار سپاسگزاریم و امروز به نمایندگی از تمامی قضات در خدمت خانواده شهیدان مظهری صفات هستیم.
وی حضور در جمع خانواده شهدا را تجدید بیعت با خانواده های شهدا و خون شهیدان ذکر کرد و افزود: هدف شهدا این بود که اسلام و نظام اسلامی در دنیا ماندگار شود تا بیرق آن به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: شهدا اگر زنده بودند تاکید می کردند راه امام و رهبری را فراموش‌ نکنید و به مسئولان می گفتند به مردم خدمت کنید؛ از این رو بهترین مصداق ادامه راه شهدا ولایت مداری و خدمت به مردم است.
به گزارش ایرنا شهید حمیدرضا مظهری صفات تابستان ۱۳۶۰ و قبل از عملیات شکست حصر آبادان عازم جبهه شد که در عملیات والفجر یک در ۲۳ فروردین ۶۱ به فیض شهادت نائل آمد.

شهید علیرضا مظهری صفات نیز در عملیات والفجر مقدماتی عازم جبهه شد و در عملیات بیت المقدس ۷ در تاریخ ۲۳ خرداد ۶۷ به شهادت رسید.

طی برخی شب های هفته گذشته در نقاط مختلف شهر کرمان و چند شهرستان دیگر استان برخی آشوبگران با حضور در تجمع عده ای از شهروندان به بهانه مرگ مهسا امینی دختر کُرد ضمن ایجاد خسارت به برخی زیرساخت ها و اموال عمومی سعی کردند اقدامات آشوبگرانه انجام دهند که با اقدام بموقع ماموران از ادامه فعالیت های آنان جلوگیری به عمل آمد و سران این اغتشاشات نیز بازداشت شدند. هنوز آماری از تعداد اغتشاشگرانی که در جریان این آشوب ها دستگیر شده اند به طور رسمی از سوی مسئولان استان کرمان اعلام نشده است.

فرد یا افرادی از اغتشاشگران با آتش زدن بنری از عکس سردار شهید قاسم سلیمانی در بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان طی چندروز پیش، به ساحت بزرگوار و مقدس این شهید اهانت کردند که سبب جریحه دار شدن افکارعمومی و مردم این استان و دیگر نقاط کشور شده است و به همین علت و در واکنش به این اقدام اهانت آمیز، امروز عصر در حرکتی مردمی، اجتماع بزرگ شهروندان در محکومیت این اقدام و نیز پاسداشت حریم شهید سلیمانی در میدان آزادی شهر کرمان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار