استاندار کرمان گفت: هر گونه سنگ‌اندازی بر سر راه جذب سرمایه‌گذار موجب عقب ماندگی توسعه استان است و مدیران باید به تسهیل روند سرمایه گذاری در استان کمک کنند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 01 October 2022

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار در جلسه امروز شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به وضعیت فضای کسب و کار استان، اظهار داشت: مسئولان مرتبط با این حوزه باید با پرهیز از بخشی‌نگری، دلسوزانه دغدغه رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه همیشه باید احساس وظیفه داشته باشیم تا رو به جلو حرکت کنیم، افزود: نیاز به آسیب‌شناسی در بخش‌های مختلف به ویژه نمونه‌هایی که ایراد مطرح می‌شود، وجود دارد و باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که وضعیت استان این گونه است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه حوزه‌های کسب و کار استان کرمان با استان‌های دیگر متفاوت است، گفت: صنایع کوچک در این فضا دیده نمی‌شوند و جذب سرمایه‌گذار و فعال شدن واحد‌های تولیدی غیرفعال راه حل مشکل اشتغال در استان است.

وی با بیان اینکه در کنار تلاش مسئولان برای جذب سرمایه‌گذاری در استان باید موضوعات فرهنگی این حوزه نیز به وسیله متولیان فرهنگی و با مشارکت مردم در دستور کار باشد، ادامه داد: خطر بزرگ در استان این است که ما دغدغه نداریم سرمایه‌گذار در استان بماند یا برود.

فداکار با اشاره به اینکه این مسئله مهمی است که ریشه فرهنگی دارد و ما به لحاظ فرهنگی ذاتاً با سرمایه‌گذاری مخالف هستیم، گفت: هر گونه سنگ‌اندازی جاهلانه یا عامدانه بر سر راه جذب سرمایه‌گذار موجب عقب ماندگی توسعه استان است و مدیران باید کمک کنند که روند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر نگاه بخشی به این مسئله است، ادامه داد: اینکه هر کدام به بخش خودمان نگاه می‌کنیم باعث می‌شود که کار پیش نرود و انجام ندادن کارها دانسته یا ندانسته خیانت است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما مسئول شدیم کاری انجام بدهیم و اگر نمی‌توانیم و جرات انجام کار را نداریم، باید کنار برویم، گفت: باید از ظرفیت داخل استان استفاده و کارها را اجرایی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری موجب اشتغال شده و این اشتغال گاهی موجب نجات یک خانواده چهار یا پنج نفره می‌شود، افزود: تامین نیازهای شرکت‌های بزرگ از داخل استان، باید هدفمند دنبال شود.

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به از عدم حضور مدیران کل استان در جنوب کرمان، اظهار داشت: در دو سال اخیر به جز دو سه نفر از مدیران کل، مدیری از مرکز استان در جنوب حضور نیافته است.

وی با بیان اینکه وقتی نظارت میدانی نباشد کارها پیش نمی‌رود، افزود: وضعیت امروز فضای کسب و کار استان کرمان به همین دلیل است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه وقتی تسهیلات به موقع و سریع در اختیار سرمایه‌گذار قرار نگیرد، سرمایه‌گذار از دست می‌رود، گفت: تلاش زیادی برای تصویب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان انجام شده و وقتی این اعتبارات جذب نشود، همه زحمات هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه فعال کردن معادن نقش مهمی در توسعه کسب و کار استان دارد، گفت: برخی در شهرک‌های صنعتی زمین می‌گیرند، اما در آن کاری انجام نمی‌شود که باید ضرب‌العجل تعیین و این زمین‌ها خلع ید شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار