مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت 60 هتل استان در دو ماه گذشته گفت: قم نیازمند هتل‌های جدید است و امسال شرمنده بسیاری از زائران شدیم چراکه بسیاری از افراد با توجه به تکمیل ظرفیت‌ هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، در پارک‌ها چادر زدند و این موضوع باعث ناراحتی همه ما شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 03 October 2022

به گزارش تابناک قم، مراسم نواختن زنگ‌گردشگری به مناسبت آغاز هفته گردشگری امروز در مدرسه دخترانه حضرت فاطمه‌زهرا (س) قم برگزار شد.

علی‌رضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار در قم بیان کرد: گردشگری یکی از مباحثی محسوب می‌شود که در قرآن کریم درباره آن صحبت شده و خداوند در سوره عنکبوت فرموده که «بگو که در زمین سیر کنید و ببینید که خدا چگونه خلق را ایجاد کرده است».

وی افزود: امروزه در گردشگری پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده است، در گذشته افراد برای اینکه از مکانی به مکان دیگر سفر کنند هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها مسیری را طی می‌کردند اما اکنون در کمتر از یک روز می‌توان مسیر‌های بسیار طولانی را طی کرد.

ارجمندی تصریح کرد: گردشگری یکی از صنعت‌هایی پُر درآمدی است که اگر کشور‌ها زیرساخت‌های مناسب را فراهم کنند می‌توانند سرمایه بسیاری را وارد کشور کنند. استان قم یکی از استان‌هایی است که جاذبه توریستی بسیاری دارد و همه ساله با وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، افراد بسیاری از داخل و خارج از کشور به قم سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان قم در ۶ ماهه اول سال شاهد تعداد قابل توجهی مسافر بوده است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هتل در قم فعالیت دارند که در ۲ ماه اخیر تمام ظرفیت هتل‌ها تکمیل بوده است و هتل‌داران ما نمی‌توانستند پذیرش جدید داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم ادامه داد: قم همچنان نیازمند هتل‌های جدید است و امسال ما شرمنده بسیاری از زائرین حضرت معصومه(س) شدیم چراکه بخش زیادی از آن‌ها با توجه تکمیل ظرفیت‌ هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، در پارک‌های سطح شهر چادر زدند و این موضوع باعث ناراحتی همه ما شد.

ارجمندی با اشاره به تشویق مردم برای بازدید از مکان‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته گردشگری تصمیم گرفتیم که بلیط ورود به گنبد سبز، خانه تاریخی ملاصدرا، تپه قلی درویش و موزه‌ها به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به زنگ گردشگری در مدارس گفت: مراسمی که امروز در این مدرسه با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه یک و مدیر مدرسه دخترانه حضرت فاطمه‌زهرا (س) برگزار شد به صورت یک مراسم نمادین بود، در نظر داریم رشته گردشگری را برای دانش‌آموزانی که امسال قرار است انتخاب رشته تحصیلی کنند بیشتر معرفی کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع متوسطه دوم یکی از رشته‌های مرتبط با گردشگری را در دانشگاه دنبال کنند.

لازم به ذکر است در این مراسم یکی از اساتید دانشگاهی در رشته گردشگری توضیحات لازم مانند نحوه ورود به این رشته را به دانش‌آموزان ارائه داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار