فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: چرخه درمان معتادان متجاهر معیوب است و این افراد پس از درمان رها می‌شوند که باید برای بازگرداندن این افراد به زندگی اقدامات لازم انجام شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 16 November 2022

به گزارش تابناک کرمان، سردار عبدالرضا ناظری صبح امروز در دیدار سردار مسعود زاهدیان معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به حضور معتادین متجاهر در استان کرمان، اظهار داشت: در استان سرریز این معتادان را از استان‌های دیگر نیز داریم.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان کرمان برای نگهداری و درمان معتادین متجاهر متناسب با تعداد این افراد نیست، ادامه داد: در استان تنها دو کمپ مرکز ماده 16 و اردوگاه کرامت سپاه را داریم که جوابگوی نیاز استان کرمان نیست.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتباراتی گذاشته تا بخشی از اردوگاه کبوترخان برای نگهداری معتادین متجاهر آماده بهره‌برداری شود، گفت: با بهره‌برداری از آن می‌توانیم از 2 هزار نفر معتاد در این اردوگاه نگهداری کنیم.
وی با بیان اینکه چرخه درمان معتادان متجاهر کامل نیست و این افراد پس از درمان رها می‌شوند، ادامه داد: در درمان این افراد چرخه معیوبی داریم.

ناظری با اشاره به اینکه برای درمان موثر این افراد نیازمند کمک و همراهی دیگر دستگاه‌ها هستیم، بیان کرد: باید با همکاری دیگر سازمان از جمله فنی و حرفه‌ای، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنایع و معادن استان برای اشتغال و برای بازگرداندن این افراد به زندگی اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حضور این افراد در سطح جامعه تبعات امنیتی به دنبال دارد، گفت: عمده سرقت‌های ما خرد است که توسط معتادین متجاهر و افاغنه انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت معتادین متجاهر در شأن کرمان نیست، گفت: امیدوار هستیم سفر معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان کرمان دستاوردهای خوبی برای این حوزه داشته باشد.

دولت باید مدیریت خود را در درمان معتادان قوی‌تر کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این دیدار، با بیان اینکه با معتادان باید مثل یک بیمار برخورد کرد، اظهار داشت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که همان‌طور که یک بیمار نیاز به درمان دارد، این موضوع باید در ارتباط با معتادان رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در درمان، ترک اعتیاد و بازاجتماعی کردن معتادان چند مسئله مهم باید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: در این حوزه انگیزه فردی اهمیت زیادی داشته و در گام نخست باید بر روی انگیزه و فکر فرد معتاد کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه برای معتادانی که نسبت به درمان پذیرش ندارند، باید قبل از آغاز درمان کار روحی و روانی بر روی آنها انجام شود، افزود: باید فواید ترک اعتیاد برای این افراد بازگو شود تا پذیرش درمان را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه درمان اعتیاد نقشه راه می‌خواهد و باید در این حوزه با برنامه عمل کرد، گفت: برای دوران پس از درمان معتادان و بازگشت آنها به اجتماع هم باید برنامه داشته باشیم.

علیدادی سلیمانی با بیان کار جمع‌آوری و درمان معتادین متجاهر باید از برش استانی خارج شده و به صورت منطقه‌ای عمل کرد، ادامه داد: برای کار اساسی در کشور باید اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کرد، افزود: بنگاه‌های اقتصادی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود باید به حوزه معتادین متجاهر و ترک اعتیاد کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه محیط مناسب برای اجرای برنامه‌ها و اثرگذاری آنها اهمیت دارد، گفت: کسانی که توانایی مالی دارند باید هزینه درمان را بپردازند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه دولت باید مدیریت خود را در این حوزه قوی‌تر کند، افزود: باید برنامه‌ها متنوع باشد تا خود افراد جذب شوند از سوی دیگر می‌توان از ظرفیت گروه‌های جهادی در درمان معتادین متجاهر استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار