استاندار کرمان گفت: تا شب گذشته ۸۰ هزار زائر برای زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی به کرمان وارد شدند و تعداد زائران تا ظهر امروز به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 03 January 2023

محمدمهدی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تسلیت سالروز شهادت سردار دل‌ها سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: دهه مقاومت از هشتم دی‌ماه در کشور و استان کرمان آغاز شده و تا هجدهم دی‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از روزها قبل از سالگرد شهادت حاج قاسم شاهد خیل زائران از سراسر کشور و اقصی نقاط دنیا در کرمان هستیم، گفت: تا شب گذشته 80 هزار زائر برای زیارت مرقد مطهر شهید سلیمانی به کرمان وارد شدند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه همان چنان شاهد ورود زائران به کرمان هستیم، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت در کرمان تا ظهر امروز به 100 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه روز گذشته و امروز شاهد اوج حضور زائران در کرمان و گلزار شهدای این شهر بودیم، ادامه داد: تمام زائران شهید سلیمانی توسط ستاد اسکان و مواکب شهید ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان اسکان داده شدند.

فداکار از طبخ و توزیع غذای گرم در بین زائران سردار دل‌ها خبر داد و گفت: در این ایام خود مردم هم پای کار بوده و این کار توسط موکب‌های مردمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای میزبان شایسته از زائران مرقد مطهر سردار دل‌ها اندیشیده شده است، افزود: برنامه‌ریزی مفصلی برای خدمت‌رسانی به زائران مرقد حاج قاسم در کرمان انجام شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های استان پای کار آمده تا بهترین خدمات به زائران شهید سلیمانی ارائه شود، تصریح کرد: عمده برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم در بخش ستادهای مردمی انجام می‌شود.

30 هزار زائر از سراسر کشور با استفاده از اتوبوس به کرمان آمدند

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای هفته جاری تا ظهر امروز نزدیک به 30 هزار نفر زائر از سراسر کشور به کرمان آمدند.

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با عرض تسلیت سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: خیر برکتی که شهید سلیمانی در زمان حیات خود داشت پس از شهادت ایشان هم جاری است.

وی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای، برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران شهید سلیمانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است، گفت: ستاد جابه‌جایی زائران شهید سلیمانی راه‌اندازی شده و از ابتدای هفته جاری کار به صورت جدی آغاز شده است.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه قرارگاه‌های این ستاد در استان‌ها راه‌اندازی شده و در حال خدمت رسانی به زائران است، بیان کرد: این ستاد ناوگان مورد نیاز را براساس اعلام نیاز با قرار دادن سرویس‌های فوق العاده در سراسر کشور مدیریت و هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمان نیز تامین ناوگان برای سفرهای بازگشت انجام شده و نظارت کاملی در حوزه ایمنی این ناوگان در حال انجام است، گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که در حوزه جابه‌جایی مسافران در حال انجام است این مراسم نیز مانند دیگر مراسمی و مناسبت‌هایی که در طول سال انجام می‌شود در این ماموریت هم بتواند، وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

باقرجوان با اشاره به اینکه تا کنون هیچ کمبود و نقصی در حوزه جابه‌جایی مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی نبوده و به تمامی تقاضاها پاسخ داده شده است، افزود: براساس آمار ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از ابتدای هفته جاری تا ظهر امروز نزدیک به 30 هزار نفر مسافر از سراسر کشور به کرمان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه برای بازگشت این زائران نیز ناوگان کمکی پیش‌بینی شده است، گفت: سفرهای بازگشت از ظهر امروز آغاز شده و تا لحظه آخر که تقاضا وجود داشته باشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در این ایام از تمام استان‌ها زائر به مقصد کرمان داشتیم اما استان تهران و قم بیشترین زائر را داشتند، افزود: هر زمانی که سرویس فوق العاده نیاز باشد ابتدا از استان‌ها معین و همجوار و در صورت نیاز از سراسر کشور ناوگان کمکی به کرمان فراخوانده می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار