تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی پرچم دادخواهی و مقاومت اسلامی را بلند کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 03 January 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام احمد مروی پیش از ظهر سه شنبه در گردهمایی جهادگران خدمت و مقاومت با حضور خدام رضوی و خادم یاران امام رضا (ع) در محل مصلای امام علی علیه السلام گفت: شهید سلیمانی این مرد بزرگ به گردن همه ما حق دارد و برگزاری اینگونه مراسم و شرکت در این محافل، حداقل دِینی است که ما نسبت به شهید ادا می‌کنیم چرا که ادب و انسانیت، اقتضا می‌کند.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های زیارت معصومین که به آن اشاره و تصریح شده، ویژگی نُصح در فرهنگ و رفتار آنان است، ابراز کرد: زمانی فردی را دوست دارید و به او محبت می‌ورزید، تلخ کامی او تلخ کامی توست و خود را به آب و آتش می زنید تا او را از گرفتاری نجات دهید و این می‌شود نصح، ائمه ما یکی از امتیازاتشان حالت نصح است و در بسیاری از زیارت‌ها این بحث مطرح شده و این حال را در مورد پیامبر (ص) می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سالگرد شهید سلیمانی است، اظهار کرد: حاج قاسم ناصح بود و از درون می‌جوشید و از درون برای مردم، انقلاب و رهبری می‌سوخت و این کار برای جلب نظر نبود، عین حقیقت و باطنش بود، حاج قاسم اگر در سوریه، عراق، یمن و … با داعشی ها می‌جنگید از موضع نصح بود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه عنوان سردار دل‌ها از دل مردم جوشید، تصریح کرد: نقشه‌های آمریکایی‌ها، مرتجعین منطقه و غیره خنثی شد.

وی با اشاره به طرح دشمن برای ایجاد التهاب در منطقه افزود: رهبری فرمودند با این طرح خطرناک باید مقابله شود، حاج قاسم پرچم را بلند کرد و به مقاومت جان و حیات داد و نگذاشت این نقشه بسیار پلید و شیطانی اجرایی شود، لبیک گفت و به میدان آمد، توانست با اخلاص، شجاعت، تحلیل درست و واقعی از مسائل منطقه اقدام کند.

آیت الله مروی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی برای همه مردم ایران و همه مسلمانان یک ناصح بود، عنوان کرد: حاج قاسم اهل خط کشی نبود و خط حاج قاسم اسلام، انقلاب و رهبری بود؛ یک انسان آزاد و بنده خدا بود و وام دار کسی نبود، از بیان حقایق هراسی نداشت ذره‌ای در اراده حاج قاسم تحلیل‌های غلط اثر نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در مکتب پیامبر رشد کرده بود، او خوشه چنین مکتب تربیتی اهل بیت (ع) بود، شهید سلیمانی مردمی بود و عشق به مردم در وجود حاج قاسم تمام شدنی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار