استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: اکنون در حوزه تصمیم‌گیری سیاسی مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و این ارزشمند است چون خودمان تصمیم می‌گیریم.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 01 February 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت و جشن انقلاب اسلامی در سالن تلاش شهر کرمان افزود: البته گاهی اشتباه‌هایی تحت تاثیر عوامل نفوذی ممکن است شکل گیرد تا به کشور آسیب وارد شود اما اصل استقلال را نباید نادیده گرفت.

وی اظهارداشت: در حوزه سیاسی، ایران از وابسته ترین کشورها در زمان حکومت پهلوی بود و چیزی به نام استقلال و تصمیم گیری وجود نداشت زیرا به معنای واقعی ذلت سیاسی بر کشور حاکم بود و این مردم را آزار می داد.

فداکار تاکید کرد: در رژیم شاه چیزی به نام مردم سالاری نداشتیم، انتخابات فرمایشی بود و در خاطرات فردوست از نزدیکان شاه سابق آمده است که با رییس ساواک لیست نمایندگان مجلس را می بستند.

استاندار گفت: زمانی انقلاب پیروز شد که شاه تمام مخالفانش را به شهادت رساند یا زندان و تبعید کرده بود و فکر می کرد هیچ خطری او را تهدید نمی کند اما این انقلاب در اوج خفقان با رهبری امام راحل و حضور مردم به ثمر نشست.

وی تاکید کرد: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که اصل نظام و قانون اساسی را به رفراندوم گذاشتیم و حتی نمایندگان مردم برای نوشتن قانون اساسی نیز از طرف مردم انتخاب شدند.

فداکار با اشاره به شرایط اقتصادی تصریح کرد: تولید و توسعه اقتصادی در حکومت پهلوی معنایی نداشت و کشاورزیِ غیرتجاری ضعیف و صنایع وابسته داشتیم؛ اما امروز باوجود تحریم های ظالمانه که کشور را بشدت تحت تاثیر قرار داده، تراز تجاری مثبت، صادارت بیش از واردات و در عمده اقلام خودکفا شده ایم.

استاندر کرمان بیان کرد: با وجود کاهش تولید نفت و افزایش جمعیت به نسبت قبل از انقلاب، اقتصاد کشور فعال و پویاست؛و صادرات و اقتصاد تولید محور در کشور و استان کرمان نیز در جریان است.

وی گفت: در زمان پهلوی پادشاه ایران به اندازه فرماندار یک ایالت اختیار نداشت و با حضور مستشاران به متخصصان ایرانی توهین می شد.

فداکار گفت: امید به زندگی در کشور از ۵۷ سال در قبل انقلاب به ۷۷ سال رسیده یعنی ۲۰ سال افزایش پیدا کرده است که به واسطه خدمات پزشکی، رفاهی و تغذیه مناسب مردم بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار