افتتاح همزمان 33 پروژه شهرستان سیاهکل با 76 میلیارد تومان اعتبار/
کد خبر: ۱۰۹۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ 08 February 2023

دکتر عباسی: منشا افتخارات ایران اسلامی همراهی مردم استدکتر عباسی: منشا افتخارات ایران اسلامی همراهی مردم است

33 پروژه شهرستان سیاهکل با 76 میلیارد تومان اعتبار در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، عصر امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر عباسی نماینده عالی دولت در گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ ۳۳ پروژه حوزه های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، توزیع برق و ورزش و جوانان گیلان در شهرستان سیاهکل عصر امروز (چهارشنبه) طی آئینی به صورت همزمان با حضور دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان و با بیش از ۷۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان در این آئین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهیدان و امام شهدا، با بیان اینکه باید گیلان در حوزه مختلف با پیشرفت قابل توجه‌ای مواجه شود، اظهار کرد: مدیران کل بر اساس وظایف خود گزارش هایی را اعلام کردند که سبب می‌شود مردم بدانند مسوولان در همه نقاط ایران اسلامی در حال تلاش و انجام وظیفه خود هستند.

دکتر عباسی با تاکید بر تلاش دولت سیزدهم در حل مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف افزود: مردم‌ بدانند در همه جای ایران اسلامی، مسوولان برای مسکن، رونق اقتصادی، معیشت مردم و اشتغال در حال تلاشند و انجام وظیفه می‌کنند.

وی دولت آیت الله دکتر رئیسی را دولتی انقلابی و برگرفته از آرمانهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و خادم مردم دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه راهبردی دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله دکتر رئیسی تلاش می‌کنیم کارها را با سرعت وجهادی انجام داده و به توسعه زیربنایی گیلان کمک کنیم که در این بین ارتباط نمایندگان با دولت، وحدت میان مجلس و دولت بسیار مهم است تا از فرصت‌های ملی بتوان به بهترین نحو عمل کرد.

دکتر عباسی تاکید کرد: همراهی مردم در طول 44 سال ایران استوار، منشا تداوم پیروزی ها و موفقیت های ارزشمند و افتخار آفرین ایران اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره نگاه دولت به روستائیان و توسعه روستا کمک‌به توسعه اقتصادی استان است، افزود: به عنوان خدمتگذار مردم وظیفه داریم که به همه روستاها، بخش‌ها در تامین اعتبار به طور یکسان نگاه کنیم.

به گفته دکتر عباسی از اوایل دولت سیزدهم نگاه دولت توجه به روستا و روستائیان است از این رو محرومیت در حوزه راهسازی، راهداری، بهداشت و ورزش باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه جاده توریستی دیلمان به سیاهکل در گذشته در شرایط بسیار بدی بوده است، گفت: مردم از وضعیت استفاده مسیر گردشگری سیاهکل دیلمان ناراحت بودند لذا در سفر آقای فتاح، اعتبار خوبی به تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد و تاکنون هم ۵۰ درصد کار پیشرفت کرده و مابقی هم تا تابستان آینده برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه مسوولان‌ به زمان در حل مشکلات گیلان بیان کرد: زمان در گیلان خیلی مهم است زیرا ما در استان فرصت‌ها و زمان را از دست دادیم و اکنون وقت تلاش است و مدیران باید شبانه روزی در خدمت مردم باشند.

دکتر عباسی با بیان اینکه فرمانداران اقدامات دولت مردمی و انقلابی در عرصه‌های مختلف را بازگو کنند، گفت: یکی از وظایف فرمانداران بازگویی عملکرد دولت در شهرستان تحت مدیریت خود است و نباید منتظر بمانند تا مدیران کل در خصوص عملکرد دولت در شهرستان‌ ها گزارش دهند.

وی از اعطای بیش از ۹ هزار سند بنیاد علوی در گیلان خبر داد و افزود: در قبل از انقلاب از مردم روستا امضا می گرفتند و از این‌طریق تمامی اراضی و املاک را به نام خود می‌کردند ولی اکنون‌ به میمنت پیروزی انقلاب اسلامی اسناد بنیاد علوی و روستایی در اختیار مردم قرار گرفته است.

استاندار گیلان با تاکید بر اهتمام دولت به رفع محرومیت زدایی در استان گیلان بیان کرد: در قبل از انقلاب به روستا توجه نمی‌شد ولی بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 90 درصد روستاهای گیلان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در حوزه برق، ۱۳۰ پنل خورشیدی در اختیار عشایر گیلان قرار گرفته است که قیمت هر پنل ۳۰ میلیون تومان است، این موارد از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

دکتر عباسی با بیان اینکه نوسانات برق در برخی ار روستاهای گیلان باید برطرف شود، گفت: یک‌هزار کیلومتر از شبکه برقی استان گیلان در طول یک سال گذشته به کابل خود نگهدار تبدیل شدند که در مقابل باد، طوفان، سرما و برف مقاومت بیشتری دارد.

وی اقدامات دولت در مردمی کردن اقتصاد را یک اقدام جهادی در راستای حل مشکلات معیشتی مردم برشمرد و بیان کرد: در سال ۸۹ مقرر شده بود که فاز دوم هدفمندی یارانه تصویب شود ولی به دلایلی مجلس شورای اسلامی با‌‌ آن مخالفت کرد و اکنون دولت آن را اجرا و با توزیع کالابرگ الکترونیکی حتی در صورت گران شدن برخی از اقلام اساسی هم مردم با داشتن کالابرگ الکت

رونیکی آن محصول را با قیمت قبلی خریداری کرده و دولت مابقی را پرداخت می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دیگر برنامه دولت در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توجه به بحث اشتغال و مسکن است، افزود: توجه به اشتغال و مسکن در دستور کار دولت است و در بحث گردشگری هم سرمایه گذارانی در همین شهرستان سیاهکل شروع به فعالیت کرده اند که بزودی به منضه ظهور می رسد.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه باید زمینه شکوفایی فعالیت کودکان و دانش آموزان در حوزه‌های اجتماعی و ورزشی فراهم شود، تصریح کرد: بسیاری از زمین‌های ورزشی در گیلان در دست بخش خصوصی بوده و علیرغم دریافت اجاره از مردم، از آن نگهداری هم نمی‌شد به این دلیل به مدیرکل ورزش و جوانان گیلان دستور دادم تا زمین‌های ورزشی در اختیار هئیت‌های ورزشی قرار گیرند.

وی با اشاره به عقب افتادگی کشور در عرصه‌های مختلف به مدت هشت سال دولت گذشته گفت: هشت سال به بهانه مذاکره جلوی پیشرفت کشور را گرفتند و اکنون باید برای جبران عقب افتادگی گذشته شبانه‌ روزی تلاش کنیم.

۳۳ پروژه از حوزه های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، توزیع برق و ورزش و جوانان گیلان در شهرستان سیاهکل عصر امروز (چهارشنبه) طی آئینی به صورت همزمان با حضور دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان و با بیش از ۷۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

این پروژه ها شامل بهسازی و آسفالت محور سیاهکل به دیلمان به طول ۱۰ کیلومتر، آسفالت محورهای روستایی گولک به پیرکوه؛ ملومه به گیسل؛ روکش آسفالت روستاهای دیسام به چالش و دوست لات به رادار پشته و نیز نصب گاردیل؛ چمن مصنوعی و تجهیز زمین ورزشی پهلوان تختی و 26 پروژه از حوزه توزیع برق استان گیلان در شهرستان سیاهکل است.

در این آئین ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی توسط دختران نوجوان شهرستان سیاهکل و ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ورزش و جوانان و توزیع برق گیلان، نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و فرماندار مطالبی ارائه کردند.

تجلیل از مقام والای پدران عزیز دو تن از شهدای والامقام سیاهکل و یک ورزشکار جوان این شهرستان از دیگر برنامه های این آئین بمناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر عباسی بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار