بهاریه:
نوروز، برند پارس که آوازه کهن دیار آریایی است
کد خبر: ۲۰۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 05 April 2016
به نقل از دنیای تبلیغات- بهاریه- دکتر علیرضا نجفی-
نوبهار است، در آن کوش که خوشدل باشی
 که بسی گل بدمد، باز تو در گل باشی 

نوروز، برند پارس که آوازه کهن دیار آریایی است، در راه است و چه خوب که با بررسی بیشتر نوروز در سال نو با همدلی به فضای کمی تا قسمتی ابری برند و برندآفرینی کشور دوست داشتنیمان کمک کنیم.
نوروز ، اصالت دارداعتبار و هویت دارد،
مورد پذیرش همگان است،شناخته شده است،
خوشنام است،
پایدار، قوی و ماندگار است.
مردم دوستش دارند، با قلبشون حسش میکنند؛
وقتی به شادی، نو شدن، هوای خوب، خوشی و خوش آب و رنگی می اندیشند، نوروز در ذهن و جانشان نمایان می شود.
نوروز، نام نیک دارد.
نوروز، شاید تنها نامی است که از قدیم ترین روزگاران این کشور باقی مانده و آوازه اش دنیا را به پاسداشت و احترام واداشته است.
با داشتن چنین فرآیندی در پیش روی مردم این سرزمین، چرا برند و برند سازی و دردی به نام عدم شناخت صاحبان مشاغل و صنایع و مخلوط کردن برند با لوگو و برندسازی با تبلیغات و بازاریابی را شاهد هستیم!
در حالیکه سالهاست مفهوم برند و برندینگ در دنیا جا افتاده و بسیار کتاب و مطلب در این خصوص منتشر شده، هنوز در ایران بسیاری بر سر مفاهیم اولیه و تعریف برند و برندسازی و تفاوت آن با تبلیغات و بازاریابی مشکل دارند!
حداقل نه دوره کنفرانس بین المللی برند با حضور اکثر صاحب نامان این حوزه از سراسر دنیا، در کشورمان برگزار شده و ده ها همایش و گردهمایی دیگر و هزاران دوره آموزشی،واقعا چرا صاحبان صنایع و خدمات کشور نمی خواهند با بهره بردن از مشاورین و یا مطالعه و بررسی حداقلی، به بیراهه نروند و سرمایه های خود و کشور را هدر ندهند.
حال که دروازه های کشور به روی برندهای دنیا باز شده و حرفه ای ها به بازار مصرف گرا و پر سود ایران وارد میشوند نیازمند یک عزم ملی و جدی در مدیران و تصمیم گیران و یک تعهد ملی در تصمیم سازان و مشاوران هستیم تا مثل یک بوکسور آماتور در رینگ مسابقه با دو ضربه اول، ناک آوت نشویم:
×  معروف بودن یا مشهور بودن دلیلی بر برند بودن یا برند شدن نیست.
× دیده شدن در همه جا دلیل بر برند شدن نیست.
× تنها و بی رقیب در یک بازار پر فروش بودن دلیل بر برند بودن نیست.
× برند، تجمل و لوکس گرایی و هیاهو و … نیست.
× برند بدون دانش و اطلاعات حاصل نمی شود.
برندسازی خود یک تکنولوژیست.
و این ماجرا تا فعالان حوزه برند، بازاریابی، تبلیغات و فروش به درستی و متعهدانه عمل نکنند پابرجاست.
برند شدن یا برند داشتن نه تنها نیازمند دانش لازم و صبر و تحمل و تامل است بلکه لازمه اش بر یک مدار بودن و در یک دایره بودن همه ابزارهای برند است:
تبلیغات، بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتری،و مدیریت منابع انسانی و حتی مدیریت مالی و همه اجزا شرکت باید تحت نظارت برند باشند.
افراد موفق دنیا یا خود ذاتا مدیر برند بوده اند، یا تفکر برند داشته و مدیر و مشاور برند داشته اند آنهم از اول آغاز…
برند سازی، قبل از شروع آغاز می شود.
نوروزتان پیروز
دوستدار شما
علیرضا نجفی
برچسب ها: برند ، نوروز ، برندسازی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار