هیات وزیران در جلسه عصر یكشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری، با افزایش میزان كمك مكمل بلاعوض و تسهیلات بانكی برای جبران خسارت و بازسازی واحد‌های مسكونی خسارت دیده از زلزله سال 1396 در دو استان كرمانشاه و كرمان موافقت كرد.
کد خبر: ۲۰۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 09 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بر این اساس، مبلغ 2515 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به منظور احداث 35 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی در استان كرمانشاه و 15 هزار و 312 واحد مسكونی شهری و روستایی در استان كرمان به صورت كمك مكمل بلاعوض به ازای هر واحد 50 میلیون ریال اختصاص یافت. 
دولت همچنین مبلغ 4004 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانكی ارزان قیمت با سود و كارمزد 4 درصد روستایی و 5 درصد شهری به آسیب دیدگان ناشی از زلزله سال 96 در استان های یاد شده به منظور تكمیل بازسازی واحدهای مسكونی روستایی و شهری اختصاص داد. 
این تسهیلات شامل بازسازی 30 هزار و 428 واحد مسكونی روستایی در كرمانشاه به ازای هر واحد تا سقف 50 میلیون ریال، بازسازی 13 هزار و 177 واحد مسكونی شهری در كرمانشاه به ازای هر واحد تا سقف 100 میلیون ریال و بازسازی 7 هزار و 312 واحد مسكونی روستایی و 8 هزار واحد مسكونی شهری در كرمان به ترتیب به ازای هر واحد تا سقف 50 و 100 میلیون ریال است. 

افزایش مدت امهال تسهیلات 
دولت با اصلاح تصویب نامه مربوط به امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش كشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه، ضمن بخشودگی سود، كارمزد و جرایم وام های سررسید شده خسارت دیدگان مذكور، مصوب كرد مدت امهال اصل تسهیلات دریافتی آنان از دو سال به سه سال افزایش یابد. 

آیین نامه نحوه نظارت عملیاتی بر تخصیص ها 
هیات وزیران در ادامه، یكی از آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال 1397 كل كشور درخصوص نحوه نظارت عملیاتی بر تخصیص اعتبارات در دستگاه های اجرایی را به تصویب رساند. 
به موجب آیین نامه یاد شده، دستگاه های اجرایی موظفند اعتبارات ابلاغی سال 1397 خود را در چارچوب دستورالعمل اجرایی بودجه ریزی مبتنی بر عملكرد هزینه كنند. 
دستگاه های اجرایی موظفند اعتبارات واحد مجری را براساس مفاد تفاهمنامه ای كه با آن واحد منعقد كرده اند، در سیستم حسابداری به صورت جداگانه به نحوی نگهداری نمایند كه امكان گزارش گیری رویدادهای مالی هر یك از واحدهای مجری بطور مجزا وجود داشته باشد. 
به دستگاه های اجرایی كه براساس تفاهمنامه عملكردی اداره می شوند، اجازه داده می شود با موافقت سازمان برنامه و بودجه نسبت به جابجایی اعتبارات فصول هر یك از ردیف های هزینه ای در سقف اعتبارات همان ردیف اقدام نمایند. 
هیات وزیران همچنین با اختصاص مبلغ 25 میلیارد ریال اعتبار به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تكمیل اقامتگاه پلیس راهور در تهران موافقت كرد. 

تنفیذ اعتبار 
با تصویب دولت، مبلغ 580 میلیارد ریال اعتبار به منظور ساماندهی زهاب های تجمع یافته شركت كشت و صنعت نیشكر در مرز با عراق در استان خوزستان با اجرای عملیات انتقال بخشی از زهاب شركت یاد شده از طریق سیفون كارون تا خور كویرن (دریا) به طول 24 كیلومتر و ظرفیت 16 مترمكعب در ثانیه، برای اجرا در سال 97 تنفیذ شد. 
انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار