مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: استان کرمان بعد از تهران از جهت کمی آمار بیشترین نشریات را به خود اخصاص داده است که این مسوولیت خانه مطبوعات و رسانه ها را سخت تر می کند.
کد خبر: ۲۰۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 07 April 2016

"محمدرضا علیزاده" صبح امروز در مراسم تقدیر از زحمات "محمد لطیف کار" مدیر سابق خانه مطبوعات استان کرمان و معرفی"محمدرضا نژادحیدری" مدیر جدید با تاکید بر دلگرمی از حضور مدیر سابق خانه مطبوعات در هیئت مدیره این خانه اظهار کرد: لطیف کار در دوره ای که مدیر خانه مطبوعات استان بود، با آرامش و سعه صدر فعالیت های خوب و در کار و تعاملات بین خانه مطبوعات و نشریات اقدامات موثری انجام داد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: یکی دو روز گذشته جلسه ای با هیات مدیره خانه مطبوعات برگزار و گزارشی از اقدامات 94 و برنامه های 95 این خانه ارائه شد.

علیزاده با اشاره به اینکه انتظار ما این بود که لطیف کار همچنان در سمت مدیرعاملی خانه مطبوعات حضور داشته باشد اما گویا مشکلاتی مانع می شود بیان کرد: همین که وی در هیات مدیره این خانه حضور دارد موجب تقویت خانه مطبوعات خواهد بود، از سوی دیگر نژادحیدری جوانی پرشور و با انرژی است و با استفاده از تجربیات مدیر سابق که قطعا موجب خیر و برکت خواهد بود، با انرژی مضاعف کار خواهد کرد و باعث تقویت و تعامل خانه مطبوعات و نشریات خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار در این مجامع صنفی واقعا دشوار است گفت: از یک سو اصحاب رسانه انتظار دارند به عنوان جایگاه صنفی چتر حمایتی این خانه بر سر نشریات باشد و از طرف دیگر خانه مطبوعات مسائل، مشکلات و منابع مالی محدودی که دارد در مقابل انتظارات به حق کار را دشوارتر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: پل ارتباطی دولت و نشریات در این صنف حساس و دشوار است که امیدوارم با حضور مدیر جوان خانه، این زمینه فراهم و تقویت شود، ما نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد سعی خواهیم کرد جایگاه مطبوعاتی استان را حفظ و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان بعد از تهران از جهت کمی آمار بیشترین نشریات را به خود اخصاص داده است که این مسوولیت خانه مطبوعات و رسانه ها را سخت تر می کند، در زمینه کیفیت نیز همه باید دست به دست هم دهند تا جایگاه کیفی برای همه نشریات به جود آید و در این حوزه هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

علیزاده اظهار کرد: همچنان نشریاتی در استان وجود دارند که هنوز خود را به سطح کیفی نرسانده اند که باید تلاش کنند و اولویت برنامه خانه مطبوعات نیز بایستی همین باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات، کلاس های آموزشی و ... همه به کیفیت بخشی رسانه های استان کرمان کمک می کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: خانه مطبوعات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار