معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: با توجه به قرارداد بین وزیر ارشاد و استاندار کرمان، مقرر شد که جشنواره موسیقی نواحی کشور به میزبانی کرمان برگزار شده و دبیرخانه ثابت آن نیز در این استان دایر شود.
کد خبر: ۲۱۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 20 April 2016
"حمید ذکاء اسدی" صبح امروز اول اردیبهشت ماه در نشست برنامه ریزی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان افزود: در صورتی که به اصالت موسیقی محلی و سنتی خود پی ببریم می توانیم استفاده خوبی از آن کرده و حتی بر مبنای دیدگاه استاندار کرمان، موسیقی نواحی صادر شدنی است.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت مولای متقیان (ع) افزود: در جلسه ای که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، مقرر گردید که جشنواره موسیقی نواحی در اردیبهشت ماه به میزبانی استان کرمان برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی به مدت بیش از هشت سال در کشور به تعویق افتاده است، عنوان کرد: موسیقی نواحی جزء فرهنگ و سنت های ماست و از دوران گذشته و از زمانی که بشر و طبیعت خلق شده، موسیقی از علائم مهمی بوده که انسان ها احساسات، عواطف و همه آنچه در درون خود بوده رابا استفاده از آن،  با هم در میان می گذاشتتند و حتی در مواردی موضوعات مربوط به سیاست و حکومت داری نیز از همین روش مطرح می شده است.

ذکاء اسدی با بیان اینکه در برخی موارد با یک آهنگ می توان آموزه های چندین کتاب را در زمان بسیار کمی به مخاطبان ارائه داد، ادامه داد: با توجه به قرارداد بین وزیر ارشاد و استاندار کرمان مقرر شد که جشنواره موسیقی نواحی کشور به میزبانی کرمان برگزار شده و دبیرخانه ثابت آن نیز در این استان دایر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی در انجمن موسیقی استان کرمان شکل می گیرد تا سوابق جشنواره های قبل و مستندات جشنواره پیش رو، جمع آوری شود.

محمد علیزاده با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از 17 تا 21 اردیبهشت ماه، عنوان کرد: این برنامه در 9 شهرستان استان کرمان نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان تشکیل شده است، عنوان کرد: این جشنواره نیازمند تعاملات بین بخشی است و همکاری همه دستگاه ها را می طلبد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره در دوبخش رقابتی و اجراهای عمومی برگزار می شود، تصریح کرد: در راستای برگزاری این جشنواره، 165 نفر از هنرمندان موسیقی نواحی و ستاد اجرایی، در استان کرمان حضور می یابند.

علیزاده با بیان اینکه 31 گروه در حوزه پیشکسوتان موسیقی نواحی و 41 گروه نیز در بخش رقابتی در قالب جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان حضور می یابند، تاکید کرد: موسیقی نواحی موسیقی عامه مردم و برخواسته از آداب، سنن و فرهنگ عامه مردم است و تعدد گسترده ای دارد..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار