هوشیار باشید
رئیس پلیس فتا کرمان گفت: بسياري از کلاهبرداري‌هايي که در شبکه ‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد مربوط به کلاهبرداري‌ هايي در زمينه مسايل مد، زيبايي، آرايشي، جراحي‌هاي زيبايي، لاغري، هنرپيشگي، رمالي و گرفتن فال قهوه است.
کد خبر: ۲۱۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 24 April 2016

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: کلاهبرداری و گرفتن وجه زیادی بابت جراحي ‌هاي زيبايي و لاغري يکي از شايع ‌‌ترين موارد کلاهبرداري رايج در شبکه ‌هاي اجتماعي است.


سرهنگ كامبيز اسماعيلي خاطر نشان کرد :در اين شيوه کلاهبرداري فرد با معرفي کردن خود به عنوان پزشک در شبکه‌ هاي اجتماعي در چندين نوبت مبالغي را تحت عنوان حق ويزيت و يا پيش پرداخت جراحي از فريب‌خوردگان مي‌ گيرد و بعد از به جيب زدن مبالغ هنگفت متواري مي‌شود.

وی تصریح کرد :حوزه مدلينگ و صنعت سينما نيز اين روزها تبديل به يکي از حوزه‌هاي مورد تمرکز اخاذان و کلاهبرداران شده است و در اين شيوه فرد کلاهبردار با معرفي خود به عنوان نماينده يک شرکت اروپايي مدلينگ يا صنعت مد، عکس‌هاي دختران جوان و نوجوان را از آن ها مي ‌گيرد و با تهديد انتشار آن ها از قربانيان خود اخاذي مي ‌کند.


رئيس پليس فتا كرمان گفت :روش کار اين افراد به اين ترتيب است که با دريافت عکس ‌هايي از سوژه‌ هاي خود اعلام مي ‌کنند که تصاوير آن ها مورد پذيرش شرکت خارجي قرار گرفته اما براي استخدام و اعزام به خارج از کشور، نياز به داشتن تصاويري بدون پوشش‌ بوده و از اين لحظه به بعد نيز سرنوشت قرباني مشخص است.


اسماعیلی افزود: وعده هنرپيشگی و به خصوص بازيگری در شبکه ‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نيز دستمايه ‌ای براي برخی از کلاهبرداران شده است تا مبالغ هنگفتي را از افراد براي به اصطلاح هنرپيشه‌ شدن اخذ کنند، وعده‌هايي که اکثر قريب به اتفاق آن ها هم تو خالي و پوچ هستند.


وي خاطرنشان کرد: سايت‌ها و صفحات  همسریابی در شبکه‌هاي اجتماعي اگر چه در ظاهر شعارشان رساندن جوانان به يکديگر است اما براي معرفي دو طرف به يکديگر بعضأمبالغ مختلفي را درخواست مي‌کنند و همواره خطر تبديل اين صفحات به مراکز فساد و باجگيري نيزوجوددارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار