فرمانده سپاه قدس:
فرمانده سپاه قدس در سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین بادپا با اشاره به اینکه هدف شهید یعنی تشخیص حق، گفت: زمانی جامعه ما تغییر خواهد کرد که رفتار، سلوک و اخلاق شهید را درک کنیم.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 29 April 2016

سردار حاج قاسم سلیمانی عصر پنجشنبه در اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین بادپا، گفت: اگر خواهان شهادت هستیم بدانیم رسم رسیدن به شهدا همان رسم، خط و سیره ایست که حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و به خواسته خود نائل شد و خدا خواسته او را اجابت کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در جلسات شهدا سه نکته را مورد توجه و تفکر قرار دهیم، افزود: جوانان، غیرجوانان و آن کسانی که محاسن آنها سفید شده و از نسل مجاهدین هستند و در عطش دوستان شهید و در خوف پایان زندگی خود به سر می برند باید در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده سپاه قدس گفت: امیدواریم که همگی خائف بر عمر خود شویم که اگر اینگونه شود همه چیز درست خواهد شد؛ مشکل زمانی است که غافل از عمر خود می شویم.

وی گفت: غفلت از عمر از خائف شدن ما جلوگیری می کند و برعکس این موضوع نیز صادق است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: حسین بادپا با اصرار خود را به قافله شهدا رساند و حتی از قافله جلو زد و توانست کلام غیبی حسین یوسف الهی را به اراده دیگری از خداوند سبحان تبدیل کند و از این شهید نیز پیشی گیرد.

عبرت آموزی اساس حضور در مجالس شهدا

وی با اشاره به اینکه اساس حضور در جلسات شهدا عبرت آموزی است، افزود: اگر در جلسه شهید توانستید در خصوص موضوعی که سال ها از آن غافل بوده اید تفکر سالمی که عبرت آموزی به همراه دارد؛ داشته باشید ارزشش به اندازه سال ها عبادت است.

سردار سلیمانی تفکری را که در آن عبرت باشد به اندازه ۷۰ سال تفکر مقبول ارزشمند دانست و گفت: اگر در تفکری عبرت بود فوق هر عبادتی است چون انسان را پرواز می دهد و به نقطه اعلا می رساند.

وی این مسئله که خداوند پیرامون شهدا چه گفته است را اولین نکته ای دانست که باید در مجالس شهدا مورد توجه قرار گیرد و افزود: باید ببینیم پایه هایی که به شهادت ختم می شود از هجرت تا جهاد و شهادت چیست و این مقامات بالای معنوی جهاد و پله های عظیمی که در اثر آن خداوند افراد را به این نقطه والا می رساند کدامند.

وی با اشاره به اینکه ما به تعبیر امام خمینی (ره) از درک شهدا عاجز هستیم، گفت: دومین موردی که باید در این جلسات مورد توجه قرار دهیم هدف شهید است به این معنا که باید حق را تشخیص دهیم.

هدف شهید یعنی تشخیص حق

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه هدف شهید یعنی تشخیص حق، تصریح کرد: اگر کسی به درستی حق را تشخیص داد آن زمان شهید را درک می کند اما اگر نگاهی سرسری به این مقوله داشته باشیم نمی توانیم مقام شهید را درک کرده و به این جایگاه نائل شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی حق را شناخت اهلش را خواهد شناخت و بالعکس، افزود: اساس شناخت اهل حق منطبق بر شناخت حق است.

سردار سلیمانی گفت: اگر شما در این مسیر حق را که هدف شهید بوده و در راه آن جان داده است را شناختید آن وقت به شهید نائل می شوید و آن زمان است که این عطش، عطشی می شود که بادپا همسر خود را رسیدن به آن واسطه قرار می دهد.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه امام حسین (ع) عظیم است و هدفش از شهادت اعظم، تصریح کرد: اسلام هدف امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: زمانی که حضرت علی اکبر(ع) به شهادت رسید امام حسین (ع) فرمودند خدایا این قربانی را بپذیر؛ قربانی یک عظمت دارد اما عظمت بالاتر از قربانی آن چیزی است که قربانی برای آن جان می دهد.

سردار سلیمانی گفت: اگر متوجه شدیم که قربانی برای چه هدفی جانفشانی کرده است آن زمان با معرفت در این مسیر قدم می گذاریم.

وی در خصوص نکته سومی که باید از مجالس شهید برداشت کنیم، افزود: اگر می خواهیم بوی شهید را استشمام کرده و به آن رایحه معطر شویم، باید خصوصیات آنها را بشناسیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) اسلام مجسم بود، تصریح کرد: این امام بزرگوار در راه اسلامی که اعظم از حسین است شهید شد.

فرمانده سپاه قدس گفت: اگر رفتار، سلوک و اخلاق شهید که او را به این درجه رسانده است را درک کنیم آن گاه جامعه ما تغییر خواهد کرد.

وی گفت: از خدا می خواهم جامعه و جوانان ما را حسین بادپاگونه به بار آورد و به ما توفیق دهد لحظه ای دچار غلفت نشویم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار