معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ابرماراتن کویر ایران با شرکت 35 دونده از ده کشور جهان ساعت 8 صبح 13 اردیبهشت ماه از محل کاروانسرای شفیع آباد شهداد آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 02 May 2016

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تمامی دوندگان شرکت کننده در ابرماراتن کویر ایران وارد کویر شهداد شدند و با استقبال خوب مردم ومسئولان محلی روبرو شدند.

وی با اشاره به این‌که این دوندگان در ابتدای ورود به شهداد از اقامتگاه‌های بوم گردی و کاروانسرای شفیع آباد بازدید کردند، افزود: دوندگان ماراتن شب را در فضای باز منطقه به سرخواهند برد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ابرماراتن کویر ایران  ساعت 8 صبح  13 اردیبهشت ماه  از محل کاروانسرای شفیع آباد شهداد  آغاز می‌شود،تصریح کرد: در این ابرماراتن 35 دونده از ده کشور جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

جهانشاهی گفت: در روز نخست دوندگان 38 کیلومتر طی خواهند کرد تا به کمپ اقامتی خود در دل کویر برسند، در سایر روزها دوندگان بین 35 تا 45 کیلومتر و استثنا در یک روز 75 کیلومتر را خواهند دوید.

وی با تاکید بر این‌که طول مسیر ابرماراتن کویر لوت 250 کیلومتر است، افزود: در این رقابت هیچ جایزه مادی در نظر گرفته نشده و دوندگان تنها سنجش استحکام بدنی، توانایی روحی و خاطره‌ای خوب از ایران را با خود به یادگار خواهند برد.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به این‌که دوندگان در طول مدت برگزاری این ماراتن غذا نخواهند خورد، افزود: آنها در این مدت تنها آب مصرف می‌کنند.

جهانشاهی با اشاره به این‌که با ما در گرمترین نقطه جهان بدوید شعار اولترا ماراتن راه ابریشم ایران است، افزود: این در شرایطی است که پرونده کویر لوت برای ثبت در فهرست آثار طبیعی جهان بر روی میز یونسکو قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک بررسی نهایی آن آغاز می‌شود.

برچسب ها: ماراتن ، کویر شهداد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار