چهره ماندگار عرصه ریاضیات و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران:
معلمان و استادان ما وقتی بازنشسته می‌شوند انگار از یک صخره پرتاب شده‌اند از نظر حقوقی هم معلمان شاغل هستند و هم معلمانی که بازنشسته می‌شوند همه با هم به حق و حقوقشان برسند و زندگی آنها در رفاه باشد و طوری نباشد که برای پرکردن هزینه‌های زندگی مجبور باشند کاری که در شأن آنها نیست انجام بدهند.
کد خبر: ۲۲۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 02 May 2016

مهدی رجبعلی‌پور در آیین بزرگداشت روز معلم در سالن همایش‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان اظهار داشت: یاد و خاطره معلمان مهربانی که گر چه نام و چهره آنها شبهی بیش نمانده است اما زمزمه محبتشان هنوز طنین‌انداز گوش و جانمان است را تبریک می‌گوییم.

وی روز معلم را به شمع‌های نورانی که از داغ نادانی‌ها آب شده و در شوق یاد داده‌ها اشک‌ها ریختند، توصیف و عنوان کرد: معلمان پیام‌آورنده راستی و زداینده زنگار دروغ هستند چه آنانی که به‌طور محسوس وظیفه آموزشی را بر عهده گرفته‌اند و چه آنان که رفتار و کردارشان به‌طور نامحسوس بر سرشت آدمیان تاثیر گذاشت.

چهره ماندگار عرصه ریاضیات در نخستین همایش چهره‌های ماندگار اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز همه جا محسوس و نامحسوس به‌کار برده می‌شود، ما هم معلمان محسوس و نامحسوس داریم،  اول مسئول مالی اداری، آموزش و دفتردار که وقتی که دانشجو به وی مراجعه می‌کند با احترام و محبت رفتار می‌کند و انسانیت را یاد دانشجو و دانش‌آموزش می‌دهد، یاد می دهد.

رجبعلی‌پور اضافه کرد: من کلمه معلم را به‌کار می‌برم و تاسف می‌خورم بر عاقبت سوداگر عشقی که متاعش را به قیمت سنگ و گچ نخریدند و افراد انتظار معجزه دارند.

وی با اشاره به اعتصاب معلمان در 12 اردیبهشت‌ماه سال 40 چنین توضیح داد: معلمان برای حق و حقوق خودشان شهید دادند، ابوالحسن خانعلی در همان 12 اردیبهشت شهید شد و بعد از آن اعتصابیون و ... شاه و دولت را مجبور کردند که حقوق معلمان، مهندسان و دیگر اصناف پرداخت شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که معلمان دارند مسئله معیشتی است، معلمان و استادان ما وقتی بازنشسته می‌شوند انگار از یک صخره پرتاب شده‌اند، وقتی اختلاف حقوق بین بازنشسته و یک شاغل را می‌بینید من که استاد تمام هستم و یک دانشیار می‌بینید 3 یا 4 میلیون اختلاف است.

وی اضافه کرد: مسئله چه فرقی می‌کند ما همه در یک مکان و حال و هوا هستیم و ایرادی نمی‌بینیم که آنها حقوق زیاد بگیرند به هر حال به بازنشسته‌ها هم باید بها داده شود و امیدواریم که صدای ما به گوش مسئولان برسد.

رجبعلی‌پور خاطرنشان کرد: از نظر حقوقی هم معلمان شاغل هستند و هم معلمانی که بازنشسته می‌شوند همه با هم به حق و حقوقشان برسند و زندگی آنها در رفاه باشد و طوری نباشد که برای پرکردن  هزینه‌های زندگی مجبور باشند کاری که در شأن آنها نیست انجام بدهند.

وی با بیان اینکه یک معلم زمانی که تدریس می‌کند باید تحقیق، تأمل و تفکر کند و وقتی که بازنشسته می‌شود رسالتش قطع نمی‌شود، گفت: وی می‌تواند بعد از بازنشستگی هنوز ادامه دهد و کار معلمی را در فرم دیگری ادامه دهد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران با تأکید بر راه‌اندازی موزه علمی عنوان کرد: مرحوم همسرم خیلی تلاش می‌کرد موزه ریاضی راه بیندازد، موزه‌ای که در پارک ریاضی کرمان راه‌اندازی شده و فقط اسم این پارک را پارک ریاضیات گذاشتند.

وی با بیان اینکه ما بچه‌های المپیادی خوبی داریم که کم هستند و خیلی هم افتخار آفرینند از استادان و معلمان خواست، سطح فرهنگ عمومی را بالا ببرند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار