رئیس کل دادگستری استان کرمان از ورود سالانه ۳۸ هزار نفر به دلیل ارتکاب سرقت به زندان های این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 03 May 2016

یدالله موحد ظهر سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: جرم ریشه در مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد.

موحد گفت: سالانه ۳۸ هزار نفر به واسطه اتهام سرقت وارد زندان‌های استان کرمان می شوند که این رشد جرایم موجب نگرانی تعداد معدودی از احاد جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه باید منشاء وقوع جرم شناسایی و برای آن چاره اندیشی شود، افزود: پیشگیری از وقوع جرم مستلزم مطالعاتی در سطح جامعه است که باید برای آن راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف کرد.

موحد با بیان اینکه با پیشگیری از جرم بسیاری از جرایم کاهش پیدا می کند، گفت: پیشگیری از جرم یک بسته کامل می خواهد و اگر مدیریت شهری با رویکرد پیشگیری از جرم باشد خیلی از مسائل حل خواهد شد.

وی افزود: طی سال گذشته ۶۴۲ هزار پرونده در دادگستری استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته است که وضعیت کرمان در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها خوب است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در هر بخشی که کار کرده‌ایم به موفقیت دست یافته‌ایم بنابراین با یک عزم و مشارکت جمعی می توان حوزه جرم و آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار