استاندار کرمان :
علیرضا رزم حسینی ظهر دوشنبه در دیدار با هیئت اقتصادی اتریش، از استان کرمان به عنوان یکی از اولویت‌های اول کشور برای جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی یاد کرد و افزود: استان کرمان به غیر از حوزه نفتی، در دیگر حوزه ها فعال و دارای ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری، انرژی های نو است.
کد خبر: ۲۳۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 23 May 2016

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی ظهر دوشنبه در دیدار با هیئت اقتصادی اتریش، از استان کرمان به عنوان یکی از اولویت‌های اول کشور برای جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی یاد کرد و افزود: استان کرمان به غیر از حوزه نفتی، در دیگر حوزه ها فعال و دارای ظرفیت های معدنی، کشاورزی، گردشگری، انرژی های نو است.
وی عبور خط اصلی صلح گاز از استان کرمان را، بیانگر فرصت های سرمایه گذاری در استان دانست و یادآور شد: هم اکنون بالغ بر 10 میلیارد دلار پروژه های مختلف در حوزه‌های صنعت، انتقال آب و انرژی در استان کرمان در دست اجراست.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: اخیرا 10 میلیارد دلار قرارداد در پروژه های ریلی، احداث آزادراه و گردشگری در استان منعقد شده و در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، به منظور تسهیل امور برای جذب سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی، کرمان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی شد.
رزم‌حسینی یادآور شد: قراردادهایی در استان کرمان با کشورهای ژاپن، کره، آلمان و ... در زمینه های مختلف منعقد شده و آمادگی همکاری واقعی با کشور اتریش بوده و قطعا استان کرمان از این امر حمایت خواهد کرد.
سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت قابل توجه نیروی انسانی تحصیلکرده و آموزش دیده سطح بالا و منابع غنی زیرزمینی است، خاطر نشان کرد: طبیعت بسیار زیبا و غنای تاریخی بسیار قابل توجهی در ایران و استان کرمان وجود دارد.
فردریش اشتیفت، به ظرفیت بسیار بالای همکاری بیشتر 2 کشور در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: شرکت های اتریشی آمادگی همکاری با شرکت های ایرانی را دارند و معتقدم اگر بتوانیم این انرژی نهفته را فعال کنیم، در روابط دو کشور و کرمان و ایالت کرنتن آینده درخشانی پیش رو خواهیم داشت.
وی به روابط و همکاری 270 ساله اتریش و ایران که حاکی از احترام و موفقیت دوطرف است، اشاره کرد و افزود: این کشور بدون توجه به نوسانات سیاسی و ادوار مختلف سیاسی، همواره طی این مدت، با احترام متقابل همکاری داشته است.
سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه افتخار بزرگی برای اتریش بوده که میزبانی مذاکرات هسته ای را برعهده داشته و اعتقاد داریم جو مثبت حاکم در شهر وین در موفقیت مذاکرات بی تاثیر نبوده است، یادآور شد: اتریش برای همکاری و روابط خود با ایران اهمیت بسیار زیادی قائل است و یکی از نشانه های آن، این است که رییس جهور اتریش در سفر به ایران بزرگترین هیئت همراه خود را در دوران ریاست جمهوری به همراه داشت.
فردریش اشتیفت خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار بزرگ و بالقوه ای در روابط دو کشور وجود دارد و اتریش در زمینه های مختلف از جمله مدیریت آب، دفع فاضلاب، جنگل داری و ... بسیار موفق است ضمن آنکه در زمینه داروسازی و ماشین آلات نیز جزو کشورهای پیشرفته به حساب می آید.
نایب رییس اتاق بازرگانی استان کرمان به ظرفیت های استان کرمان اشاره و اظهار امیدواری کرد که این سفر آغاز روابط گسترده اقتصادی و فرهنگی بین کرمان و ایالت کرنتن باشد.
سید مهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه کرمان بزرگ ترین استان ایران است که 10 درصد منابع آب سطحی کشور، 25 درصد باغات و 32 درصد معادن ایران را داراست، گفت: در حوزه زیرساختی، استان کرمان در فرودگاه، آب، برق و ... از موقعیت خوبی برخوردار است و جی دی پی استان 10 میلیارد دلار می باشد.
وی با تاکید براینکه صنایع وابسته به معدن می تواند نقطه آغاز همکاری بین دو کشور باشد، افزود: دولت و بخش خصوصی، برنامه ای برای ارتقاء جی دی پی به دو برابر وضع فعلی تدوین کرده و این برنامه را با هشت و نیم درصد رشد اقتصادی سالانه در نظر گرفته است.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رشد اقتصادی استان در 15 سال اخیر نسبت به کشور یک درصد عقب تر بوده و در برنامه پنج سال آینده رشدی بیشتر از کشور خواهد داشت، خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در استان کرمان به میزان 40 میلیارد دلار در حال انجام است که چهار برابر جی دی پی استان می باشد


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
مسوولان لطفاباراه اندازی سریع کارخانه فولا دبافت بعداز10سال جلوی فرارمغزهای بافت ومهاجرت مردم رابگیریدوازعقوبت باری تعالی جدابترسیدواینقدرقول الکی ندهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار