رِِییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیماری تب برفکی در جمعیت دامی این شهرستان با تلاش دامپزشکان، کارشناسان، کلینیک ها و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی با کمترین خسارت تحت کنترل است.
کد خبر: ۲۳۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱ 25 May 2016
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان مهدی رادمهر افزود: بیماری تب برفکی در جمعیت دامی این شهرستان با تلاش دامپزشکان، کارشناسان، کلینیک ها و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی با کمترین خسارت تحت کنترل است. 
وی با بیان اینکه تب برفکی یک بیماری عفونی و دارای واگیری بالا در دامها است اظهار کرد: این بیماری، نشخوارکنندگان اهلی مانند گاو، گاومیش، گوسفند و بز و همچنین نشخوار کنندگان وحشی از جمله آهو، گوزن و گراز را مبتلا می کند.وی گفت: ویروس عامل بیماری پس از ورود به بدن دام حساس، طی یک دوره کوتاه موجب کم اشتهایی، افسردگی، تب بالا، بی حالی و لرزش دام می شود. 
وی بیان کرد: تولید شیر دام مبتلا به تب برفکی تا یک سوم مقدار اولیه کاهش و ترشح بزاق حیوان مبتلا افزایش می یابد. 
رادمهر گفت: پیشگیری از بیماری تب برفکی در دامها بر دو اصل انجام واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی استوار است. وی گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از آغاز سال 94 تاکنون 181 هزار و 148 راس دام سبک و 53 هزار و 533 راس دام سنگین را علیه بیماری تب برفکی واکسینه کرده است.
وی تاکید کرد: کارشناسان شبکه بهداشت دامپزشکی سیرجان نیز با انجام مراقبت فعال و غیرفعال برای بررسی و بیماریابی در این شهرستان اقدام کرده اند.وی افزود: دامداران باید بیاموزند بهترین راه پیشگیری از بیمار‌های عفونی واگیردار مانند تب برفکی، رعایت شرایط بهداشت دام، محیط دامداری و توجه به دستور و اقدامات امنیت زیستی و قرنطینه‌ای دامپزشکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار