استاندار کرمان که به منظور شرکت در نشست استانداران منطقه 5 کشور به استان خراسان شمالی سفر کرده بود، مورد استقبال استاندار خراسان شمالی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۳۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 25 May 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز به اتفاق استاندار خراسان جنوبی به منظور حضور در نشست تخصصی استانداران منطقه 5 کشور  با محوریت توسعه محور شرق و جلسه با روسای اتاق های بازرگانی، به استان خراسان شمالی سفر کرد و مورد استقبال استاندار، معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی، مدیرکل امنیتی انتظامی، مدیرکل دفتر فنی، مدیرکل امور بانوان و خانواده و مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی قرار گرفت.
استانداران منطقه پنج کشور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از اماکن تاریخی و دیدنی شهرستان بجنورد بازدید خواهند کرد.نشست استانداران منطقه پنج کشور در سال جدید به میزبانی خراسان شمالی و در شهرستان بجنورد به مدت دو روز از ششم تا هفتم خرداد ماه با حضور استانداران کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد برگزار خواهد شد.
بنا بر همین گزارش ، استان کرمان در جنوب شرقی ایران واقع شده و از شمال با استان‌های خراسان و یزد، از جنوب با استان هرمزگان، از شرق با سیستان و بلوچستان و از غرب با استان فارس همسایه است که مساحت آن در حدود 175069 کیلومتر مربع و پس از استان خراسان دومین استان پهناور کشور می‌باشد که در حدود 11 درصد از خاک ایران را در بر گرفته است.استان کرمان محل سکونت مردمی با عقاید متنوع دینی و مذهبی است که عمدتاً تحت تاثیر فضای فرهنگی اسلامی و ایرانی شکل گرفته است.علاوه برمسلمانان شیعه، پیروان زرتشت، فرقه شیخیه، اهل حق و. . . . نیز در محدوده استان زندگی می‌کنند که هر کدام از آنها آیین و مراسم مذهبی و دینی خاصی دارند.به طور کلی فرهنگ منطقه کرمان بر بنیاد دو عامل شکل گرفته است. از یکسو زیستگاه طبیعی و اقلیمی خاص و از سوی دیگر تاریخ سخت و پر جنگ و جدال آن. این جدال دایمی با طبیعت کویری منطقه و دور افتادگی جغرافیایی، سالیان متمادی ادامه داشته و به قناعت و صبوری مردم منطقه منجر گردیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار