پیشنهاد رزم حسینی در نشست استانداران منطقه پنج کشور
علیرضا رزم حسینی در نشست استانداران منطقه پنج کشور و روسای اتاق بازرگانی شرق کشور که به میزبانی استان خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار شد، یکی از ظرفیت های کمتر توجه شده این استان ها را بخش معدن دانست .
کد خبر: ۲۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 26 May 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست استانداران منطقه پنج کشور و روسای اتاق بازرگانی شرق کشور که به میزبانی استان خراسان شمالی در شهر بجنورد برگزار شد، یکی از ظرفیت های کمتر توجه شده این استان ها را بخش معدن دانست و افزود: با توجه به اعلام موافقت ضمنی وزیر راه و شهرسازی چهت همکاری به منظور راه اندازی راه آهن خصوصی، با همکاری استانداران منطقه 5 و بخش خصوصی می توان از ظرفیت و زیرساخت موجود برای تشکیل نخستین راه آهن غیردولتی بهره مند شد.
وی با بیان اینکه ایجاد راه آهن توسط بخش خصوصی گام مهمی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: از میان استانهای مناطق پنج کشور استانهای کرمان و یزد ظرفیت ایجاد راه آهن توسط بخش خصوصی را دارا می باشند.
استاندار کرمان با اشاره به این که استان کرمان به عنوان یکی از 3 استان منتخب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای اجرای آزمایشی برنامه های این ستاد انتخاب شده است، تاکید کرد: هر توفیقی که در این عرصه حاصل شود، نتایج و راهکارهای آن را به سایر استان ها منعکس خواهیم کرد.
رزم حسینی، هدف اصلی از برگزاری نشست استانداران منطقه پنج کشور را علاوه بر بالفعل کردن تمام ظرفیتهای این مناطق، تقویت ظرفیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق پنج کشور عنوان کرد و افزود: باید تمرکز بیشتری برروی موضوع احصاء کردن و بالفعل کردن تمام ظرفیتهای مناطق پنج کشور داشته باشیم .وی در بخش دیگر سخنان خود ظرفیت خطوط انتقال آب را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: استانهای کرمان و یزد ظرفیت خوبی در بخش انتقال آب دارند که میتواند زمینه ساز توسعه استانها تلقی شود .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
راه اهن بافت راراه اندازی کنیدچرابه بافت نمیرسیدبافت رابه هرمزگان بدهید استان کرمان لیاقت انرانداردتنهاپارک ملی خبردرجنوب شرق در بافت است مسوولان استان به خود زحمت نمیدهندامکانات به انجاببرند راههای بافت مال 40سال قبل است مگربافت جز ایران اسلامی نیست چراحتی یک کارخانه دران احداث نشده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار