مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان
صدفی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در ۵۰ بقعه متبرکه استان کرمان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه به این مناسبت، برپایی ایستگاه‌های سلامت و صلواتی در محل برگزاری مراسم ۱۴ خرداد نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 29 May 2016
مهدی صدفی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان دیروز شبه، ۸ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امام راحل احیاگر بینش اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: امام خمینی(ره) عظیم‌ترین حادثه قرن یعنی غلبه حق بر باطل را رقم زد و درس اسلام‌خواهی را برای همه جهانیان به ارمغان آورد.
وی افزود: همه فضائل اخلاقی و اسلامی در وجود بنیانگذار انقلاب به رشد و کمال رسیده بود، لذا ایام سالگرد ارتحال امام راحل فرصتی برای تجلیل از شخصیت ایشان و هم در راستای ترویج آرمان‌ها و زندگی پرافتخار ایشان است.
صدفی بیان کرد: بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) برای ما جنبه اعتقادی، انقلابی و ملی دارد، ما همین طور که در راستای تعظیم شعائر مذهبی و بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی، نگاه اعتقادی و ویژه داریم و برای مردم به عنوان جنبه اعتقادی است، بزرگداشت امام راحل هم با همان نگاه اعتقادی است.
وی تجلیل و تکریم از حضرت امام راحل را تکریم خوبی‌ها و ارزش‌ها دانست و با بیان اینکه در ایام ارتحال ایشان در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌ها می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: باید در این فرصت در مسیر معرفی هرچه بیشتر چنین شخصیتی و به تبیین ویژگی‌ها و ابعاد مختلف زندگانی پربرکتش بپردازیم.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نسل جوان ما تشنه معارف دینی و انقلاب است و به‌جاست در راستای معرفی چنین شخصیتی بتوانیم برنامه‌هایی در شأن حضرت امام، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا کنیم، افزود: همه اقشار مختلف مردم در برگزاری مراسم سالگرد امام راحل سهمیم هستند و مشارکت می‌کنند.
صدفی با اشاره به اینکه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در قالب فعالیت‌های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه‌ای و مراسم تعریف شده که چندین برنامه در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مراسم در مساجد، تکایا و نیروهای مسلح، بقاع متبرکه و کانون‌های مساجد از جمله این برنامه‌هاست.
وی یادآور شد: مراسم‌محوری شهر کرمان ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۴ خرداد در مصلای بزرگ امام علی (ع) همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام سعادت عضو ستاد کل نیروهای مسلح با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، همچنین برگزاری دعای ندبه در مهدیه مسجد صاحب‌الزمان (عج)، برگزاری مراسم شب ارتحال امام خمینی (ره) در سازمان آموزش و پرورش و در مساجد سطح شهر کرمان همراه با قرائت دعای کمیل نیز پیش‌بینی شده است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اجرای ویژه برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در قالب قصه‌گویی، خاطره‌گویی و ... مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و محصولات فرهنگی، ویژه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان، دعوت از سخنرانان و صاحب‌نظران، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا عصر ۱۳ خرداد، راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری، مسابقه مقاله‌نویسی، محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های ویژه این مناسبت‌اعلام کرد.
صدفی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در ۵۰ بقعه متبرکه استان کرمان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری چهارمین سوگواره استانی تعزیه به این مناسبت، برپایی ایستگاه‌های سلامت و صلواتی در محل برگزاری مراسم ۱۴ خرداد نیز اشاره کرد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از اعزام نزدیک به ۵ هزار زائر از استان کرمان برای شرکت در مراسم رسمی ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که همراه با سخنرانی مقام معظم رهبری در صبح ۱۴ خرداد است، خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم ۱۵ خرداد هم شنبه آینده در تکیه میدان‌قلعه کرمان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار