رزم حسینی استاندار کرمان :
استاندار کرمان به اتفاق معاونین، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین استان از روند اجرای پروژه‌های بام کرمان، بهار رضوی و میدان شهدا بازدید کرد.
کد خبر: ۲۴۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 05 June 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز گذشته به اتفاق معاونین، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین استان از روند اجرایی پروژه های عمرانی از قبیل پروژه بهار، بام کرمان، میدان شهدا (مشتاقیه) و ساختمان های اداری استانداری و شهرداری بازدید کرد.
استاندار کرمان در حاشیه بازدید از روند اجرایی بام کرمان در جواب به سوال خبرنگاران گفت: مجموعه قائم، یکی از برنامه های خوبی است که با همکاری شهرداری و شورای شهر کرمان در حال اجراست.
رزم حسینی با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا مجموعه قائم به مجموعه ای زیارتی-تفریحی تبدیل شود، افزود: پروژه های بام کرمان و تله کابین از پروژه های تفریحی مجموعه قائم به شمار می رود که مجوزات زیست محیطی و سایر مجوزات لازم  اخذ شده است.
وی یادآور شد: مسیر دسترسی برای اجرای پروژه تله کابین و بام کرمان پیشرفت قابل قبولی دارد و این پروژه طی برنامه زمان بندی در حال انجام است و طی قرارداد، ظرف 6 ماه آینده عملیات اجرایی مسیر دسترسی به بام کرمان آماده بهره برداری می باشد.
استاندار کرمان با تاکید بر احداث نماد ایثارگران در مجموعه قائم، خاطر نشان کرد: ایثارگران، قهرمانان ملی این مرز و بوم هستند که با احداث نماد ایثارگران در مجموعه قائم، گردشگران داخلی و خارجی در مقابل مقام ایثارگران تعظیم خواهند کرد.
رزم حسینی بر استفاده از پتانسیل ها و قابلیت های استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: در دنیا از این قبیل کارها برای جذب گردشگران انجام می گیرد و از قابلیت ها و پتانسیل ها به خوبی استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه مجموعه قائم در زمینی به مساحت 250 هکتار می تواند محل جذب گردشگران باشد و افزود: پیش بینی شده شهرداری کرمان با اجرای پروژه هایی از قبیل بام کرمان و تله کابین، فضای سبز را در مجموعه مذکور توسعه دهد.
بنا بر همین گزارش، مسیر دسترسی به بام کرمان با عرض 8 متر، طول 1750 متر و با شیب مناسب در حال اجراست که تاکنون 42 درصد پیشرفت داشته و زمان بندی تحویل پروژه 8 ماه می باشد لذا امید می رود طی 6 ماه آینده این پروژه آماده بهره برداری باشد.مجتمع اداری و تجاری بهار نیز در 5 بلوک نیز از دیگر پروژه هایی بود که مورد بازدید استاندار کرمان و مسئولین استان قرار گرفت.بلوکp توسط شرکت مهندسی خاک و ابنیه کاوریان به عنوان پیمانکار طرح در زیربنایی به مساحت 18 هزار متر مربع و هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال و 98 درصد پیشرفت فیزیکی، بلوکb توسط شرکت حصین دژ طوس در زیر بنایی به مساحت 14 هزار و 756 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 56 میلیارد و 72 میلیون و 800 هزار ریال و با 46 درصد پیشرفت فیزیکی، بلوکH توسط مهندس قیاسی به عنوان پیمانکار طرح در زیربنایی به مساحت 22 هزار و 730 متر مربع و با 31 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه ای بالغ بر 86 میلیارد و 374 میلیون ریال، بلوک C  توسط شرکت مدرن سازه مکران در زیربنایی به مساحت 21 هزار و 949 متر مربع و با 25 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه ای بالغ بر 83 میلیارد و 406 میلیون و 200 هزار ریال و بلوک F توسط شرکت مهندسی خاک و ابنیه کاویان در زیر بنایی به مساحت 20 هزار 840 متر مربع و با 22 درصد پیشرفت فیزیکی و با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد و 273 میلیون و 800 هزار ریال در حال اجراست.پروژه تحکیم و پایداری دیواره گود فاز 2 پروژه اداری و تجاری بهار نیز توسط پیمانکار طرح در زیر بنایی به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد و 580 میلیون و 300 هزار ریال و با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست.استاندار کرمان در ادامه بازدید خود از پروژه میدان شهدا(مشتاقیه) شهر کرمان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد، به گفته غلامرضا سرایداری مدیر پروژه، در صورتی که شهرداری نسبت به اجرای اسکلت در اطراف میدان اقدام نماید، این پروژه ظرف دو ماه آینده آماده بهره برداری می باشد.بازدید از روند اجرایی ساختمان اداری شهرداری کرمان که به صورت اسکلت فلزی و پیچ و مهره به عنوان اثری ماندگار در حال اجراست، از دیگر برنامه های استاندار کرمان بود.
علی بابایی شهردار کرمان با اشاره به اینکه پیمانکار طبق قرارداد موظف است تا ساختمان اداری شهرداری کرمان را ظرف 6 ماه آینده به اتمام برساند، گفت: این پروژه در زیربنایی به مساحت 12 هزار متر مربع و از محل منابع شهرداری به صورت مشارکتی و با هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.
رزم حسینی در ادامه از روند اجرایی پروژه ساختمان استانداری کرمان که از زمان رئوفی استاندار وقت در سال 86-87 کلنگ زنی شده بود، بازدید کرد.
سید علی سیدعلیخانی مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمان با اشاره به اینکه این ساختمان در 9 بلوک 6 طبقه ای و در زیربنایی به مساحت 15 هزار متر مربع در حال احداث است، افزود: این پروژه طی دو سال گذشته با پیگیری های استاندار کرمان فعال شده و با تخصیص اعتبارات، این پروژه اواسط سال آینده آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار